با وجود ضرر بخش فولاد، چه عاملی قیمت سنگ آهن را بالا نگه می دارد؟

با وجود ضرر بخش فولاد، چه عاملی قیمت سنگ آهن را بالا نگه می دارد؟

به دلیل گمانه زنی های افزایش تقاضا برای سنگ آهن بر اثر افزایش تولید فولاد، شاخص آتی سنگ آهن در سنگاپور، افزایش یافت. در حالیکه فولاد شانگهای به دلیل کاهش تقاضا، به کف جدیدی در بهای خود رسیده است.

به گزارش استیل پدیا، گمرک چین اعلام کرد واردات سنگ آهن چین در ماه سپتامبر، به میزان 16 درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافته و به 86.12 میلیون تن رسید که بیشترین رقم امسال است.

 
قیمت بیشتر معاملات سنگ آهن در بورس کالای دالیان پس از 0.4 درصد رشد، به 59 دلار بر تن (371.50 یوآن بر تن) رسید. در بورس سنگاپور نیز شاخص بیشترین معاملات سنگ آهن 0.7 درصد افزایش یافت و به 49.84 دلار بر تن بالغ شد.

 
درکنار واردات بیشتر سنگ آهن در چین، صادرات فولاد این کشور نیز در ماه گذشته، به رکورد 11.25 میلیون تن نزدیک شد چراکه به دلیل ضعیف بودن تقاضای چین به فولا، بیشتر محصول تولید شده در این کشور، به بازارهای بین الملی صادر می شود.

 
برابر اعلام ANZ، افزایش صادرات فولاد در چین، نمایانگر این حقیقت است که کارخانه های فولاد، در حال افزایش تولید هستند و در نتیجه، واردات سنگ آهن نیز در حجم بالاتری باقی خواهد ماند.

 

تولید اضافه فولاد چین سبب کاهش قیمت فولاد خواهد شد. و از آنجا که حاشیه سود تولیدکنندگان فولاد، به باریکی یک تار مو است، افت قیمت فولاد، سبب پایین آمدن بهای سنگ آهن می شود.

 
کند شدن سرعت رشد اقتصادی چین (تولید ناخالص ملی در کمترین حد از 2009 تاکنون) در فصل سوم 2015، باعث آسیب بخش صنعت شده و تقاضا برای فولاد را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 
سنگ آهن 62 درصد برای تحویل فوری در بندر تیانجین چین، روز دوشنبه 0.2 درصد کاهش یافت و به 52.50 دلار برای هر تن رسید.

 
قیمت معاملات ماه ژانویه میلگرد در بورس آتی شانگهای، با 1.1 درصد کاهش روی نرخ 1,801 یوآن بر هر تن ایستاد.

 
کاهش 0.86 درصدی خبر میدهد که قیمت سنگ آهن 62 درصد را در بندر کینگداوی چین به 53.3 دلار بر تن رسانده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران