مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد

اعلام آمادگی هلدینگ دِوو برای ورود به معادن سنگ‌آهن ایران

اعلام آمادگی هلدینگ دِوو برای ورود به معادن سنگ‌آهن ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال همکاری با هلدینگ دِوو در معادن سنگ‌آهن ایران خبر داد و گفت: عملیات برای طرح اکتشافی 200 هزار کیلومتر مربع در کشور به 250 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، کرباسیان گفت: اعلام آمادگی هلدینگ دِوو برای ورود به معادن سنگ‌آهن ایران/ 11 هزار کیلومترمربع از پهنه‌های اکتشاف شده آزاد شد افزایش عمیات اکتشافی به 250 هزار کیلومتر مربع معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال همکاری با هلدینگ دِوو در معادن سنگ‌آهن ایران خبر داد و گفت: عملیات برای طرح اکتشافی 200 هزار کیلومتر مربع در کشور به 250 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرد.

 
مهدی کرباسیان با بیان اینکه زمینه همکاری ایران و دوو بیشتر در صنعت فولاد و سنگ‌آهن است، گفت: شرکت آهن و فولاد پوسکو کره جنوبی به تازگی سهام دوو را خریده و در واقع این پوسکو اس که علاقه‌مند به همکاری با ایران است.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه هلدینگ دوو یکی از زیرمجموعه‌های پوسکو محسوب می‌شود، گفت: نمایندگان شرکت پوسکو اخیرا طی سفری به ایران ابراز علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در ایران اعلام کرده‌اند که یکی از حوزه‌هایی که به احتمال قوی آنها قرار است ورود پیدا کنند فرآوری سنگ‌آهن است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این شرکت معدنی روش جدیدی در پیش گرفته که همانند روش پی آر آی نیست و به صورت مستقیم از خود سنگ‌آهن در در معادن استفاده می‌شود. آنها علاقه‌‌مند هستند در ایران سرمایه‌ گذاری انجام دهند و در همین زمینه قرار است با یک یا دو شرکت بخش خصوصی ایران مذاکره داشته باشند.

 
کرباسیان با بیان اینکه عملیات اکتشاف برای 200 هزار کیلومترمربع را انجام دادیم و به تازگی این اندازه به 250 هزار کیلومتر مربع رسیده است، بیان کرد: در برخی پهنه‌های معدنی عملیات ژئوفیزیک تازه به اتمام رسیده و برخی دیگر هم به مرحله پی‌جویی رسیده‌اند و پیشرفت بسیاری داشته‌اند.

 
او افزود: در حال حاضر با همکاری سازمان‌ زمین‌شناسی نزدیک به 12 هزار کیلومتر مربع در سنگان عملیات ژئوفیزیک انجام داده‌ایم که در این اقدامات به نقاط امیدبخشی دست یافته‌ایم و ذخایر جدیدی شناسایی شده است. حدود 11 هزار کیلومترمربع از این پهنه‌ها را آزاد کرده‌ایم و همچنان سازمان توسعه و نوسازی معادن در محدوده‌های امیدبخش این سطح از سنگان اقداماتی در دست اجرا دارد.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه تا الان برای پهنه‌هایی که از سوی ایمیدرو فراخوان داده شده، یک سرمایه‌ گذار اروپایی اعلام آمادگی کرده است، گفت: برای سرمایه‌ گذاری در معدن طلای نیکوییه قزوین این شرکت اروپایی اسناد مناقصه را خریداری کرده و پس از اینکه این پهنه‌ها مرحله حفاری‌شان به اتمام برسد و نقاط امیدبخش مشخص شود، ایمیدرو برای دیگر معادن فراخوان خواهد داد تا برنامه‌هایمان را برای واگذاری پهنه‌ها عملیاتی کنیم.

 

هلدینگ دوو بین‌الملل که در سال 1967 تاسیس شده یکی از زیرمجموعه‌های خانواده پوسکو در کره جنوبی محسوب می‌شود و از گروه‌های مختلف فولاد،‌ ماشین‌آلات،‌ مواد پایه،‌ شیمیایی و توسعه منابع برخوردار است. میزان فروش این هلدینگ در سال 2014 به 18.6 میلیارد دلار رسید. این مجموعه از نظر فروش در رتبه پنجم شرکت‌های کره‌ای جای دارد و در حال حاضر بیش از 60درصد سهام آن در اختیار پوسکو است و افزون بر 8200 نیروی انسانی در سراسر دنیا در مجموعه‌های آن فعالیت می‌کنند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران