مشاور طرح جامع فولاد مطرح کرد

رونق بازار فولاد تا پایان سال

رونق بازار فولاد تا پایان سال

مشاور طرح جامع فولاد از نارضایتی تولیدکنندگان داخلی نسبت به تعرفه 15 تا 20 درصدی واردات فولاد خبر داد و گفت: مازاد تولید فولادسازان در انبار کارخانه‌ها رسوب نکرده و کیفیت لازم را برای عرضه در بازار دارد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد ابکاء با بیان اینکه در مقطع فعلی تولید کنندگان فولاد محصولات خود را زیر قیمت واقعی به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: اغلب فولاد سازان از درصد تعرفه واردات فولاد که در ابتدای سال به 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کرد رضایت ندارند و انتظار دارند دولت تعرفه را به 40 درصد برساند.

 

مدیرعامل شركت مهندسی بين‌المللی فولاد تكنیک با بیان اینکه تعرفه 20 درصدی واردات میلگرد و تیرآهن باعث شده عمق نفوذ محصولات چینی در بازار بیشتر شود، گفت: درخواست آنها مبنی بر بالا بردن درصد تعرفه به این معنا نیست که توان رقابت با محصولات خارجی در بازار داخلی را ندارند، بلکه از آنجایی که اصلا تقاضایی برای خرید فولاد وجود ندارد، توقع دارند با ابزار جلوگیری از واردات دولت ورود پیدا کند.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا تزریق منابع مالی به طرح‌های عمرانی بازار فولاد را تکان خواهد داد یا خیر، گفت: هنوز مشخص نیست که این منابع در اختیار کدام پروژه‌های فولادی قرار خواهد گرفت و ممکن است هدف دولت پروژه‌های ساخت و ساز نباشد و عمرانی و راه‌سازی یا حتی صنعتی باشد که مصرف اولیه و عمده آنها محصولات فولادی است.

 

مشاور طرح جامع فولاد با اشاره به بسته خروج از رکود دولت گفت: سیاست گذاری دولت در بسته خروج از رکود به صورت مقطعی بازار فولاد را تکان می‌دهد اما رونق بازار در گروی این است که برای مصرف فولاد در صنایع مختلف به چه میزان تقاضا ایجاد شود.

 

ابکاء با بیان اینکه تا پایان سال به لحاظ روانی بازار فولاد تکان می‌خورد، گفت: تقاضا از ناحیه مصرف‌ کنندگان نهایی به زودی در بازار پدیدار می‌شود. زیرا افرادی که مصرف‌ کننده نهایی فولاد نیستند اما در بازار حضور دارند، ارتباطی بین تولید کننده و حلقه نهایی ایجاد می‌کنند که همین دسته از فعالان بازار به لحاظ روانی فضای معاملات در بازار را عوض می‌کنند و حجمی از تقاضا را روانه بازار می‌کنند و خرید فولاد رونق می‌گیرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران