مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد

مشارکت بخش خصوصی در طرح های معدنی باعث ارزش افزوده بیشتر می شود

مشارکت بخش خصوصی در طرح های معدنی باعث ارزش افزوده بیشتر می شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایجاد ارزش افزوده بیشتر در معادن مس با حضور بخش خصوصی محقق می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان در مورد طرح احداث کارخانه ۱۰۰ هزارتنی تولید کنسانتره مس معدن چاه فیروزه که با مشارکت مدنی بین شرکت ملی صنایع مس ایران با کنسرسیومی متشکل از 3 شرکت «گسترش صنایع و معادن ماهان»، «گروه اقتصاد مفید» و «هلدینگ میدکو» اجرا می شود- با اشاره به اینکه «جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر» از جمله سیاست های دولت در بخش معدن به شمار می رود، گفت: توسعه بیش از پیش سرمایه گذاری در بخش معدن و حمایت از فعالیت های معدنی، در راستای این اهداف است و دولت و شرکت ملی صنایع مس، با اذعان به توانمندی بخش خصوصی داخلی، واگذاری کار به مردم و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس، طرح های مختلفی برای واگذاری پیشنهاد شده است.

 
وی افزود: اساسی ترین برنامه ما در شرکت ملی صنایع مس ایران، رسیدن به تولید 400 هزار تن مس محتوا تا پایان برنامه ششم توسعه است و برای این مهم، نیازمند سرمایه گذاری برای تولید 1.5 میلیون تن کنسانتره هستیم.

 
رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: میزان سرمایه گذاری ریالی و ارزی پیش بینی شده برای اجرای طرح چاه فیروزه به ترتیب 4200 میلیارد ریال و 127 میلیون یورو است و شرکت ملی صنایع مس با سهم 33 درصدی و با هدف پشتیبانی، کمک تخصصی و سرعت بخشیدن به اجرای طرح در آن مشارکت می کند.

 
وی ادامه داد: گروه اقتصاد مفید با 33 درصد، گروه شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان 17 درصد و هلدینگ میدکو هم با 17 درصد (در مجموع 67 درصد) در طرح احداث کارخانه تولید کنسانتره مس چاه فیروزه حضور دارند.

 
مزایده برای 3 معدن درالو، چاه فیروزه و ایلو

 
احمد مرادعلیزاده، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این مراسم نیز گفت: این شرکت در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه معادن و صنایع معدنی همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی 3 معدن درآلو، چاه فیروزه و ایلو را به مزایده گذاشت که پس از بررسی و ارزشیابی های انجام شده، مشارکت گروه اقتصاد مفید، گروه شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان و هلدینگ میدکو در طرح در چاه فیروزه برنده شدند.

 
وی افزود: در این زمینه، ماشین آلات مورد نیاز بخش خردایش (سنگ شکن) خریداری شده، باطله برداری صورت گرفته و طرح آماده سرمایه گذاری است.

 
مرادعلیزاده گفت: احداث کارخانه و تولید کنسانتره از معدن مس چاه فیروزه 48 ماه طول می کشد و با شروع فعالیت در این معدن به ازای ورود سالانه 7 میلیون تن مواد معدنی به کارخانه تغلیظ، 100 هزارتن کنسانتره 25 درصد تولید خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران