در افت قیمت سنگ آهن، تا چه حد میتوان معدن روی هیل را دخیل دانست؟

در افت قیمت سنگ آهن، تا چه حد میتوان معدن روی هیل را دخیل دانست؟

تاد واتروبا (Tad Watroba)، مدیر اجرایی هانکوک پراسپکتینگ (Hancock Prospecting)، اعلام کرد که علیرغم گمانه زنی رسانه ها، ورود معدن روی هیل به بازار سنگ آهن، تاثیر مضاعفی بر قیمت سنگ آهن ندارد. او همچنین اعلام کرد که ارسال اولین محموله سنگ آهن این معدن، در تاریخ 21 اکتبر نخواهد بود و با تاخیر همراه شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، واتروبا اعلام کرد که اولین صادرات معدن روی هیل، که پیش از این برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده بود، قرار است در ماه اکتبر انجام پذیرد. اکنون این ارسال به بعد از تاریخ 21 اکتبر محول شده است.

 
او همچنین به دیدگاه جاری در رسانه ها مبنی بر اینکه ورود معدن روی هیل به بازار سنگ آهن، سبب کاهش مضاعف قیمت سنگ آهن شده است، نیز اعتراض کرد.

 
به بیان وی، برخی رسانه ها به اشتباه تصور می کنند که سطح پایین قیمت های کنونی، به دلیل تاثیرات معدن روی هیل است. آنها از این واقعیت چشم پوشی می کنند که قیمت ها سال گذشته نیز کاهش یافت، پیش از آنکه روی هیل حتی اقدام به صادرات کرده باشد، و این موضوع را نادیده گرفته اند که وقتی روی هیل صادرات خود را در دو ماه پایانی سال 2015 آغاز کند، تنها سهم اندکی از ظرفیت 55 میلیون تنی سالانه خود را قادر به تولید خواهد بود.

 

این رسانه ها در نظر نمی گیرند که افزایش تولیدات سنگ آهن در میان سایر تولید کنندگان، حجمی بسیار بیشتر از تولید روی هیل را به بازار سنگ آهن وارد خواهد کرد.

 
او همچنین اذعان کرد 50 درصد از تولید 55 میلیون تنی سالانه معدن روی هیل به شرکای سرمایه گذاری این شرکت در خارج از چین فرستاده خواهند شد. به علاوه 90 درصد از تولیدات این معدن به صورت قراردادهای بلندمدت به فروش رسیده اند و در نتیجه مقدار بسیار کمی از آن وارد بازار خواهد شد.

 
واتروبا در دفاع از نقش ناچیز معدن روی هیل در افت قیمت سنگ آهن اعلام کرد سال گذشته که قیمت سنگ آهن، روند نزول خود را آغاز کرد، و حتی در سال 2015 که سیر افت قیمت ادامه یافت، معدن روی هیل در زنجیره تولید سنگ آهن، حضور نداشته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران