آیا تولید فصلی سنگ آهن واله، رکورد تازه ای ثبت خواهد کرد؟

آیا تولید فصلی سنگ آهن واله، رکورد تازه ای ثبت خواهد کرد؟

بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در جهان، برای مشتریان فولاد ساز خود در چین، احتمالا اخبار خوشی در راه دارد: رکورد جدیدی در تولید سنگ آهن.

 

به گزارش استیل پدیا، در نظرسنجی بلومبرگ تحلیل گران پیش بینی کرده اند که این شرکت از افزایش 2.6 درصدی در حجم تولید ماهانه خود خبر دهد. این شرکت برزیلی در افزایش تولید آن هم هنگامی که قیمت در آستانه ورود به سومین سال کاهش است، با رقیب خود یعنی ریوتینتو (Rio Tinto Group) همگام شده است. در این نظرسنجی، برای حجم تولید سنگ آهن در فصل سوم سال، رکوردی بالغ بر 87.9 میلیون تن متریک برآورد شده است.


واله، ریوتینتو، و بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton Ltd)، سه تولید کننده برتر بازار سنگ آهن، در میان افت تقاضا در چین و کاهش سرعت رشد اقتصادی، در حال افزایش تولیدات خود هستند و در نتیجه، تولید کنندگان پرهزینه تر را از گردونه رقابت خارج کرده اند. در تمام روزهای نیمه دوم سال 2015، قیمت سنگ آهن زیر 60 دلار بر تن بوده که نسبت به اوج سنگ آهن در سال 2011، از کاهش بالای 70 درصدی حکایت دارد.

 
شرکت واله اکنون برای افزایش تولید خود روی 3 پروژه جدید سنگ آهن واقع در میناس گرایس (Minas Gerais) برزیل کار می کند چراکه پروژه گسترش مجموعه کاراجاس (Carajas)، که بزرگترین مجموعه سنگ آهن جهان است، سال آینده به اتمام خواهد رسید.

 
روز جمعه، ریوتینتو از افزایش 12 درصدی تولیدات سنگ آهن خود در فصل سوم 2015 خبر داد که در نتیجه توسعه زیرساخت ها و رشد ظرفیت معادن، به دست آمده است.

 
پیش بینی ها حاکی از آن است که شرکت واله از افزایش 4.9 درصدی تولید نیکل خبر دهد و حجم تولید نیکل خود را در فصل سوم برابر 75,600 تن اعلام کند. این شرکت، بزرگترین تولید کننده نیکل جهان نیز هست. برای تولید مس، فلز سرخی که در ساخت لوله ها و سیم ها کاربرد دارد، نیز افزایش 4.9 درصدی پیش بینی شده است تا تولید فصلی مس این شرکت به حجم 109,900 تن بالغ شود.

 
شرکت واله قرار است 22 اکتبر گزارش فصلی خود را ارائه دهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران