صنعت ریخته‌گری تقاضای افزایش قیمت ندارد

صنعت ریخته‌گری تقاضای افزایش قیمت ندارد

دبیر انجمن صنایع ریخته‌گری با اشاره به رکود موجود در بازار محصولات ریخته‌گری گفت: صنعت ریخته‌گری تقاضایی برای افزایش قیمت محصولاتش ندارد. عبدالحمید قدیمی اظهار کرد: حدود 45 درصد از تولیدات صنعت ریخته‌گری برای خودروسازان صورت می‌گیرد و بقیه تولیدات این بخش به صنعت آب و تاسیسات شبکه‌های آبرسانی، بخش معدن و صنایع معدنی مانند سیمان و فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی اختصاص دارد.

وی با اشاره به شرایط نامناسب خودروسازان و تاثیر آن در میزان سفارش محصولات ریخته‌گری، افزود: در صنایع دیگر مانند صنعت آبرسانی نیز شرایط خوبی وجود ندارد و همین مساله بازار صنعت ریخته‌گری را با رکود روبه‌رو کرده است.
به گفته قدیمی، در حال حاضر واحدهایی که برای خودروسازان، محصول ریخته‌گری تولید می‌کنند با حدود 60 تا 70 درصد ظرفیت خود فعال هستند و شرایط رکود فعلی باعث شده تا تعداد زیادی از واحدهای کوچک ریخته‌گری تعطیل شوند.
وی با بیان اینکه بیشتر مواد اولیه مورد نیاز صنعت ریخته‌گری در داخل تولید می‌شود، اظهار کرد: قیمت مواد اولیه مورد نیاز این صنعت طی سال‌های 93 و 94 افزایش چشمگیری نداشته و تغییر قیمت مواد اولیه کمتر از 6 یا 7 درصد بوده است.
قدیمی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف اقتصادی منتظرند ببینند چه تغییری در مورد نرخ ارز با اتمام مذاکرات هسته‌ای صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر رکود حاکم بر اقتصاد کشور بر بخش‌های مختلف صنعت از جمله ریخته‌گری تاثیر داشته و به همین دلیل صنعت ریخته‌گری تقاضایی برای افزایش قیمت محصولاتش نداشته است. دبیر انجمن ریخته‌گری با اشاره به بدهی بالای خودروسازان به قطعه‌سازان و سیستم بانکی، گفت: خودروسازان در پرداخت طلب تولیدکنندگان داخلی با تاخیر عمل می‌کنند؛ اما اگر مواد اولیه مورد نیاز آنها از محل خطوط اعتباری موجود در هند و چین وارد شود، تاخیری در پرداخت طلب قطعه‌سازان خارجی نخواهند داشت.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و ریخته گری فوق رااز روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران