چرا کودلکو تولید مس خود را کاهش نخواهد داد؟

چرا کودلکو تولید مس خود را کاهش نخواهد داد؟

کودلکو، بزرگترین تولیدکننده مس در جهان، برنامه های تولید خود را همچنان حفظ کرده و به سرمایه گذاران اعلام کرده است انتظار تغییر چشمگیری در برنامه های سرمایه گذاری را نداشته باشند.

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته مدیرعامل اسکار لاندرچ (Oscar Landerretche)، معادن کودلکو حتی با وجود ضعف نیاز چین و قیمت کم مس در سال های آتی احتمالا سود ده باقی خواهند ماند.

 
برخلاف گلنکور (Glencore)، سومین تولید کننده بزرگ مس در جهان -که با تصمیم خود در خصوص کاهش تولید مس و روی توانست قیمت ها را افزایش دهد- کودلکو برنامه تولید سالانه خود را خواهد گرفت و در سال های 2015 و 2016، تولید سالانه 1.6 تا 1.7 میلیون تنی را حفظ خواهد کرد.

 
برای گلنکور که در سال 1976 پس از ملی شدن صنعت مس تشکیل شد، دهه هایی در نبود سرمایه گذاری های کافی گذشته است، و این به معنای آن است که اگر نتواند برنامه های سرمایه ای خود را به درستی پیگیری کند، تولید و درآمد دولت کاهش خواهد یافت.

 
به بیان مدیر عامل، برای کودلکو اجرای پروژه های زیر ساختی بسیار حیاتی است. پروژه های کودلکو برای سلامت مالی دولت شیلی و شرکت اهمیت زیادی دارد.

 
قیمت مس امسال 15 درصد کاهش یافته است زیرا ضعف تقاضا در چین، به معنای نیاز کمتر به لوله های مسی، سیم های مسی و سایر لوازم مورد نیاز در ساختمان سازی است. در ماه آگوست، قیمت ها به 2.2025 دلار بر پوند رسید در حالیکه در سال 2011 سقف قیمت مس به میزان 4.66 دلار بر پوند بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران