رئیس بین الملل انجمن صادرکنندگان سنگ آهن عنوان کرد

صادرات کنستانتره با حذف سریع عوارض صادراتی افزایش می‌یابد

صادرات کنستانتره با حذف سریع عوارض صادراتی افزایش می‌یابد

رئیس امور بین الملل انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: با برداشته شدن عوارض صادراتی کنسانتره، روند صادرات آن که مازاد بر نیاز داخلی است سرعت خواهد گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، رئیس امور بین الملل انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران درباره شرایط پیش روی صادرات سنگ آهن گفت: پیش بینی ها درباره قیمت جهانی سنگ آهن برای نیمه دوم سال جاری چندان امیدوارکننده نیست و بعید بنظر می رسد افزایش قابل ملاحظه ای را شاهد باشیم.

 

کیوان جعفری طهرانی،  درباره تأثیر این عدم افزایش قیمت بر صادرات سنگ آهن گفت: با وجود ثبات قیمت و به شرط باقی مانده قیمت ها در همین محدوده فعلی می توان انتظار داشت حداقل یک میلیون تن سنگ آهن کنسانتره صادر کنیم.

 

این فعال معدنی کشور افزود: وضع عوارض صادراتی30 درصدی برای سنگ آهن کنسانتره و 40 درصدی برای گندله در 4 سال گذشته، تمایل اکثر سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این 2 حوزه به ویژه گندله از بین برده است و به همین خاطر در سال های اخیر بویژه از ابتدای سال 93 شاهد کسری گندله و نیاز به واردات آن  هستیم.

 

وی ادامه داد: با کاهش عوارض صادراتی کنسانتره به 15 درصد در ابتدای سال جاری، روند صادرات آن تسهیل شد و با رفع عوارض، زمینه صادرات بیشتر فراهم می شود.

 

جعفری طهرانی در رابطه با عوارض صادراتی گندله نیز گفت: دولت باید هرچه سریع تر نسبت به برداشت عوارض صادراتی اقدام تا سرمایه گذاران داخلی و همچنین خارجی بعد از رفع تحریم ها علاقمندی بیشتری برای سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشند تا شاهد خودکفایی واردات گندله در آینده نزدیک باشیم.

 

گفتنی است،مقدار صادرات سنگ آهن کنسانتره در شش ماهه اول سال 94 را نزدیک به صفر اعلام شده بود این در حالی است صادرات سنگ آهن کنسانتره به ویژه از شرکت  گل گهر با انجام مزایده از نیمه اول سال جاری آغاز و در مدت مزبور حداقل  500 هزار تن سنگ آهن کنسانتره با عیار 66 و 66.5 درصد صادر شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران