بازار سنگ آهن و قیمت بالای 55 دلار

بازار سنگ آهن و قیمت بالای 55 دلار

بائوشن آیرن اند استیل (Baoshan Iron and Steel)، تولیدکننده برتر فولاد در چین، اعلام کرده است که قیمت محصولات اصلی خود را در ماه نوامبر بدون تغییر نگه خواهد داشت.

 

به گزارش استیل پدیا، این شرکت برای ماه آگوست خود، از سود اندک خبر داد اما تحلیل گر CRU Group، وانگ لی (Wang Li)، معتقد است بسیاری از تولید کنندگان فولاد در ماه آگوست با ضرر مواجه بوده اند.

 
مصرف ظاهری فولاد خام در چین، که پس از 3 دهه برای اولین بار در سال 2014 با کاهش همراه شده بود، در سال 2015 نیز به روند نزولی خود ادامه داد.

 
در بورس آتی شانگهای، قیمت میلگرد برای تحویل در ماه ژانویه 2016، با 0.5 درصد افزایش به 1,854 یوآن یا 293 دلار بر تن رسیده است.

 
قیمت محصولات فولاد مورد استفاده در ساختمان سازی نیز با فاصله نه چندان زیاد از کف قیمت 1,815 یوآن معامله می شود.

 
وانگ لی معتقد است افزایش قیمت میلگرد به دلیل بهبود فصلی بازار ساختمان است.


قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ماه ژانویه، پس از اوج 5 درصدی روز جمعه، و رسیدن به قیمت 392 یوآن، به میزان 0.8 درصد کاهش یافت و به 380.5 یوآن رسید. وانگ همچنین در خصوص تولید سنگ آهن اظهار داشت: پیش بینی میشود در فصل چهارم حجم تولید سنگ آهن بیش از فصل سوم 2015 باشد؛ سنگ آهن در مدت باقی مانده تا پایان سال، حوالی 50 دلار بر تن معامله خواهد شد.

 
دفتر هواشناسی استرالیا اعلام کرده است به دلیل الگوی هواشناسی ال نینو (El Nino)، احتمال اینکه صادرات سنگ آهن استرالیا، بزرگترین تامین کننده سنگ آهن خام در جهان، در فصل گردباد خیز پیش رو، تحت تاثیر گردباد ها قرار گیرد، کمتر از حد میانگین است.

 
قیمت سنگ آهن 62 درصد برای تحویل فوری در بندر تیانجین چین، روز جمعه 1.3 درصد افزایش یافته و به 55.50 دلار بر تن بالغ شده است؛ دلیل آن نیز افزایش قیمت سنگ آهن در بورس دالیان است.

 
قیمت سنگ آهن پس از افزایش 0.07 درصدی برابر 56.01 دلار بر تن شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران