بهترین هفته برای مواد معدنی؛ از سال 2012 تاکنون

بهترین هفته برای مواد معدنی؛ از سال 2012 تاکنون

پس از آنکه شرکت پسیفیک (Pacific Investment Management Co-PIMCO) در پیش بینی خود، اظهار کرد که احتمالا بدترین دوران در بازار مواد معدنی خاتمه یافته است، مواد معدنی در آستانه بیشترین رشد هفتگی خود قرار گرفتند؛ ارزش سهام شرکت های معدنی افزایش یافته و گلنکور نسبت به کمترین رکورد خود در ماه گذشته، به ارزش 2 برابری دست یافت.

 

شاخص مواد معدنی بلومبرگ این هفته 4.4 درصد افزایش یافت زیرا به سبب گمانه زنی های افزایش تقاضا و کاهش اشباع جهانی، قیمت نفت خام 10 درصد جهش داشته است.

 
پس از آنکه گلنکور، بزرگترین تولیدکننده روی در جهان، اعلام کرد تولیدات خود را به میزان یک سوم کاهش خواهد داد، قیمت روی، بیشترین جهش را از خود نشان داد.

 
قیمت های مواد خام که در ماه آگوست به کمترین حد خود در 16 سال اخیر رسیده بودند، اکنون در حال احیا هستند و این شرایط را برای تولیدکنندگان که با وام های سنگین گریبان گیر هستند، آسان تر خواهد کرد. افت قیمت ها، از آب های شمالی کره زمین گرفته تا معادن مس آفریقای جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است؛ پروژه های اکتشافی به تعویق افتاده، تولید کاهش یافته و گاها عملیات استخراج با توقف روبرو شده اند.

 
به بیان پیمکو، که اداره 15 میلیارد دلار از دارایی های مواد معدنی جهان را برعهده دارد، کاهش های برنامه ریزی شده در حجم تولید، سبب شده است قیمت ها افزایش یابند.

 
وین مک کری (Wayne McCurrie)، مدیر مومنتوم هولدینگز (Momentum Holdings Ltd) آفریقای جنوبی، معتقد است در چرخه عرضه و تقاضا، زمانی فرا می رسد که عرضه با نیاز برابر می شود و شاید آن زمان، اکنون است. جهان با مشکل تولید مازاد بر نیاز روبرو بوده است و هیچ تولید مازادی تا ابد دوام نخواهد داشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران