راهکارهاي عبور از بحران جهاني فولاد

کاهش هزينه‌ها، توليد اقتصادي و افزايش روزافزون کيفيت محصولات

 کاهش هزينه‌ها، توليد اقتصادي و افزايش روزافزون کيفيت محصولات

معاون بهره‌برداري فولاد مبارکه در جلسه بررسي راهکارهاي عبور از بحران جهاني فولاد که در فولاد مبارکه برگزار شد، با تأکيد بر اهميت بررسي راهکارهاي کنترل هزينه‌ها به منظور عبور از بحران جهاني فولاد اظهار کرد: کاهش هزينه‌ها، توليد اقتصادي و افزايش روزافزون کيفيت محصولات بايد بيش از گذشته در دستور کار قرار گيرد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمود ارباب زاده در حاشيه برگزاري اين جلسه گفت: با توجه به شرايط حاکم بر فولاد جهان و پيرو گزارش و سخنان مؤکدي که دکتر سبحاني مديرعامل فولاد مبارکه در جريان برگزاري گردهمايي عملکرد ۶ ماهه شرکت مطرح نمودند، ضرورت داشت تا  اطلاعات به طور ملموس‌تر با مديران و کارکنان نواحي توليد وپشتيباني در ميان گذاشته شود.

 

وي ادامه داد: به اين منظور کارگروهي تشکيل شد و در قدم نخست تيم معاونت اقتصادي و مالي گزارش کاملي از هزينه‌هاي شرکت در ۶ ماهه اول سال جاري و مقايسه آن با درآمد سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنين ميزان سوددهي فولاد مبارکه در سه ماهه اول سال ۹۴را ارايه نمود. پس از آن با توجه به شرايط موجود، خطرات و نقاط بحراني که ممکن است در آينده شرکت را بيش از پيش تهديد نمايد، استخراج شد و در اين جلسه با حضور بيش از دويست نفر از مسؤلين، جنرال فورمنها و کارشناسان دفاتر فني و خطوط توليد و تعميرات و سرويس‌ها، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 

وي با بيان اين مطلب که کنترل هزينه‌ها در حوزه‌هاي معاونت خريد و بهره‌برداري از اهميت ويژه‌اي برخوردارند تصريح کرد: کنترل و مديريت کردن خريدها، مصارف قطعات يدکي و تعميرات از يک سو و از سوي ديگر کاهش ضايعات، توليد محصولات ويژه و کيفي به شدت مي‌تواند شرکت را در رقابت با ساير توليدکنندگان جهاني کمک کند.

 

ارباب زاده در ادامه از تغيير احتمالي برخي استراتژي‌‌هاي فولاد مبارکه در آينده نزديک خبر داد و گفت: باتوجه به شرايط جهاني فولاد علاوه بر راهکارهاي فوق احتمالاً استراتژي‌هاي فولاد مبارکه بازنگري خواهد شد.

 

وي با اشاره سخنان مطرح شده از سوي سبحاني در کنفرانس بين‌المللي متال بولتن ايران و آمار ارايه شده در اين گردهمايي پيرامون مقايسه هزينه‌هاي توليد فولاد در کارخانه‌هاي فولادسازي جهان و مقايسه هزينه‌ها فولاد مبارکه با ساير رقبا خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال جمع حاضر از موضوع مطرح شده در گردهمايي امروز که در فولاد مبارکه برگزار شد خوشبختانه به نتايج مطلوبي دست يافتيم و در همين زمينه به طور شفاهي بيش از ۲۰ نظر عملياتي و بطور کتبي نيز نظرهاي مختلفي براي مقابله با اين بحران مطرح شد.

 

ارباب زاده با تأکيد بر اين موضوع که اين جلسه بيشتر بر روي حوزه معاونت بهره‌ برداري متمرکز شد:‌اضافه کرد در ادامه اين راه حتماً جلساتي را با حضور کارکنان هر ناحيه  در محل نواحي توليد به طور جداگانه خواهيم داشت و يقين داريم از آنجايي که کارکنان فولاد مبارکه کاملاً انعطاف پذير هستند فلذا در اين شرايط هم به وظايف مشخصي که براي پيشبرد اهداف شرکت بر عهده دارند به خوبي عمل خواهند نمود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران