کاهش تقاضای داخلی

تجربه کاهش 11 میلیارد دلاری سود فولادسازان چینی

تجربه کاهش 11 میلیارد دلاری سود فولادسازان چینی

تولید کنندگان بزرگ فولاد چین 11 میلیارد دلار کاهش سود را در 10 ماه اول سال 2015 تجربه کردند.

 

به گزارش استیل پدیا، فولادسازان چینی که مصمم به حفظ جایگاه جهانی خود در این بخش هستند، کاهش 11 میلیارد دلاری سود را طی ژانویه تا اکتبر سال جاری گزارش کردند که این مقدار کاهش، معادل با دو برابرکاهش  سود در سال 2014 است.

 

با توجه به کاهش  تقاضای داخلی، صادرات این  کشور از این فلز برخلاف روند نزولی در داخل با افزایش 25 درصدی  به 92 میلیون تن در مدت مشابه با سال قبل مواجه بود.

 

افزایش صادرات  قادر به جبران کاهش سود ناشی از نزول تقاضای داخلی نبوده است.

 

بنا به گزارش HSBC، پکن تنها 50 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد خود را در سال جاری کاهش داده که این مقدار معادل 4 درصد از مجموع 1.14 میلیارد تن ظرفیت این کشور است.

 

براساس محاسبات بانک چین، این کشور نیازمند کاهش 120 تا 160 میلیون تنی ظرفیت اضافه خود در سال آینده است تا به سطح "نسبتا مطلوب" برسد.

 

سشاریگو رائو، مدیرمالی شرکت JSW سومین فولادساز بزرگ هند معتقد است، مشکل تولیدکنندگان چینی به این دلیل است که آنها می خواهند به هر ترتیب و حتی  با تحمل ضرر و زیانی که به آنها تحمیل می شود تولید خود را فروش دهند. وی گفت، این سک استراژدی ناعادلانه ای در تجارت است.

 

رکود در بازار فولاد و تضعیف قیمت ها که ادامه روند آن همچنان  انتظار می رود،  سبب افزایش مشکلات در بازار سنگ آهن نیز شده و خواهد شد.

 

انجمن آهن و فولاد چین در گزارش ماه نوابر خود اعلام کرده است که کاهش مصرف فولاد چین با شتاب بیشتری و با  سقوط تقریبا 6 درصدی به 590.47  میلیون تن در دوره  ژانویه تا اکتبر رسیده است.

 

همچنین سازمان فولاد جهانی تخمین زده است که تقاضای فولاد در چین تا پایان سال جاری به مقدار3.5 درصد دیگر کاه خواهد یافت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران