کدام تولیدکنندگان جان سالم به در می برند؟

سنگ آهن زیر 40 دلار

سنگ آهن زیر 40 دلار

بزرگترین تولیدکنندگان استرالیا، یعنی بی اچ پی بیلیتون و ریوتینتو، حتی با وجود قیمتی کمتر از 40 دلار، همچنان مقاومند. فشار بر روی تولیدکنندگانی است که هزینه های تولید بالاتری دارند.

 

به گزارش استیل پدیا، ورود تدریجی سنگ آهن به مدار 30 دلاری، تهدیدی برای برخی از تولید کنندگان پر هزینه به شمار رفته و ممکن است آنها را از عرصه رقابت خارج کند. اما ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون، اکنون نگران نیستند.

 
به گفته اندرو هاردینگ (Andrew Harding)، رئیس بخش سنگ آهن ریوتینتو، کاهش اخیر سنگ آهن به این دلیل بود که اقدام به خرید از سوی کارخانه های فولاد در چین، کمتر از حد انتظار بود.

 

او معتقد است در وضعیت کنونی بهای فولاد، تولیدکنندگان این محصول صنعتی می بایست در سرمایه گذاری های خود دقیق تر باشند؛ یکی از راه های صرف هزینه کمتر نیز، همین خرید محدودتر ماده اولیه (یعنی سنگ آهن) است.

 
موسسه تحلیلی یو بی اس (UBS)، هزینه های سر به سری تولید برای ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون را حوالی 29 دلار بر هر تن تخمین زده است. هزینه های سر به سری تولید هزینه هایی که برای تولید هر تن از محصول صرف شده است، بدون اینکه سودی عاید تولیدکننده شود.

 
فورتسکیو متالز (Fortescue Metals)، چهارمین تولید کننده بزرگ سنگ آهن در جهان، اعلام کرد در بهای کنونی سنگ آهن، برای مدتی با برخی مشکلات روبرو خواهد بود.

 
اما تولیدکنندگان کوچک مقیاس سنگ آهن، نظیر بی سی آیرن (BC Iron)، اطلس آیرن (Atlas Iron)، ماونت گیبسون (Mount Gibson Iron) و گرینج ریسورسز (Grange Resources)، با هزینه های سر به سری تولید که در بازه 44 تا 55 دلار قرار می گیرند، اکنون به ازای تولید هر تن سنگ آهن، پول از دست می دهند.


استیل پدیا |  مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران