معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی ابراز کرد

کشف 50 محدوده معدنی امیدبخش در سنگان

کشف 50 محدوده معدنی امیدبخش در سنگان

معاونت اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی از پایان اکشتافات در 50 محدوده معدنی امیدبخش منطقه سنگان خبر داد و گفت: بودجه سازمان زمین‌شناسی برای اکشتافات معدنی و شناسایی محدوده‌های جدید همچنین استفاده از ژئوفیزیک هوایی بسیار اندک است.

 

به گزارش استیل پدیا، بهروز برنا با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه معدن گفت: اقدامات پایانی اکتشافات در بلوک سنگان انجام شده و ایمیدرو در حال موقعیت‌ سنجی در این محدوده‌ها است. با ابراز تمایل بخش خصوصی این محدوده‌های امیدبخش به زودی واگذار خواهد شد.

 

دولت برای جذب سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی در معادن تلاش بسیاری انجام داده و این برنامه‌ریزی‌ها موازات با اقتصاد مقاومتی است اما وضعیت معادن و صنایع معدنی نسبت به سال‌های گذشته کمی بحرانی است.او در این باره افزود: رشد تولید در معادن کشور نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و این ناشی از این است که تقاضا برای محصولات معدنی کاهش پیدا کرده است.

 

معاونت اکتشافات معدنی سازمان زمین‌ شناسی با اشاره به مشکل تامین نقدینگی پروژه‌های اکتشافی سازمان زمین‌ شناسی به دلیل بودجه ناچیز این سازمان، گفت: الان شرایط طوری است که اگر دولت بخواهد منابع مالی در اختیارمان قرار دهد در شش ماهه دوم سال به دلیل اینکه فصل معدنکاری گذشته است، برنامه‌های اکتشافی را در سرما نمی‌توان به سرعت پیش‌برد.

 

او با بیان اینکه دولت بیشتر در حوزه معدن حرف زده می‌شود تا اینکه برنامه‌ای عملیاتی شود، گفت: ما کارشناسان سازمان زمین‌شناسی بیشتر اهل عمل هستیم تا حرف و عملیاتی شدن برنامه‌های اکتشافی سازمان زمین‌ شناسی نیازمند تامین تجهیزات و ابزار است که تمامی اینها مستلزم افزایش بودجه این سازمان است.

 

برنا تصریح کرد: از دولت و مجلس خواستار این هستیم که برای بودجه و تامین نقدینگی پروژه‌های اکتشافی تصمیمات جدی‌تری بگیرند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران