گلدمن‌ ساکس تحلیل کرد

قیمت سنگ آهن همچنان تحت فشار

قیمت سنگ آهن همچنان تحت فشار

بانک گلدمن ساکس در گزارشی تحقیقی اعلام کرده است: «در پی ورود محصولات صادراتی به بازار، قیمت سنگ آهن به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد.»

 

به گزارش استیل پدیا به نقل از پلاتز، بانک گلدمن ساکس در گزارش تحقیقی روز جمعه خود اعلام کرده است: «در پی ورود محصولات صادراتی به بازار، قیمت سنگ آهن به روند کاهشی خود ادامه می دهد.»
این بانک همچنین پیش بینی کرده که عرضه دریایی رکورد جدیدی در ماه سپتامبر از خود به جا گذاشته باشد.

 

شاخص سنگ آهن 62 درصد یا یودکس، که در 8 جولای با رسیدن به 44 واحد به پایین ترین سطح خود در 5 سال اخیر رسیده بود در 10 سپتامبر به بیش از 59 واحد بازگشت. اما بعد از آن قیمت‌ هر تن سنگ آهن با در پیش گرفتن یک روند نزولی، روز دوشنبه زیر 55 دلارثبت شد.
تحلیلگران گلدمن ساکس انتظار دارند عرضه سنگ آهن با حمایت رشد بازده معادن موجود مجددا افزایش یابد.

 

گلدمن ساکس در گزارش منتشر شده توضیح داد:‌‌ «از سرگیری عملیات استخراج در میان تولیدکننده‌های حاشیه‌ای منجر به تقویت عرضه شده در حالی که بازار نیاز مبرمی به کاهش تولید در حدود 250 میلیون تن در سه سال آینده دارد. بر اساس زمان‌بندی حمل و نقل دریایی کنونی، ‌ما معتقدیم که تونکولیلی ( معدن سنگ آهن سیرالئون) صادرات خود را تا اواخر اکتبر ادامه خواهد داد و این موضوع منجر به افزایش تقاضا در بازار خواهد شد.»

 

در اواخر سال 2014،‌ حدود 20 میلیون تن از ظرفیت استخراج سالانه معدن تونکولیلی به دلیل افت شدید قیمت و سرمایه در گردش ناکافی بسته شد.

شرکت معدن‌کاری استرالیایی اطلس که تولید ‌سالانه 14 میلیون تا 15 میلیون تنی دارد بعد از تعطیلی کوتاه‌مدت در اوایل سال جاری به دلیل کاهش مقطعی قیمت، مجددا با ظرفیت کامل به تولید ادامه می‌دهد.

 

علاوه بر این،‌ بر اساس گزارش پلاتز، روی هیل دیگر شرکت معدن‌کار استرالیایی، اولین محموله دریایی خود را در 21 اکتبر صادر کرد. روی هیل درنظر دارد تا در سال 2016 معادل 35 میلیون تن در سال سنگ آهن تولید کند و تا سال 2018 ظرفیت تولید سالانه خود را به 55 میلیون تن برساند.

یک تاجر بین‌المللی اعلام کرد به دلیل حاشیه تولید ضعیف فولاد، بعید است تقاضای سنگ آهن چین بیش از این افزایش پیدا کند.

این تاجر روز سه شنبه اعلام کرد:‌ «در سه ماهه چهارم، معادن معمولا محموله های بیشتری را به بازار روانه می کنند و افزایش عرضه از معادن استرالیایی تنها تولیدکنندگان داخلی چین را از بازار خارج می‌کند.»


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران