محمود سیدی، مدیر مالی شرکت چادرملو عنوان کرد

تاثیر افزایش قیمت فوب سنگ آهن ایران بر سود آوری کچاد

تاثیر افزایش قیمت فوب سنگ آهن ایران بر سود آوری کچاد

مکانیزم تعیین قیمت محصولات شرکت ما تابعی از نرخ شمش فولاد خوزستان می باشد و با کاهش و افزایش این شمش محصولات چادرملو و دیگر مجموعه های سنگ آهنی تحت تأثیر قرار می گیرند، حال اگر بیناین شاخص قیمتی و فولاد خوزستان ارتباطی وجود داشته باشد قیمت سنگ آهن داخلی هم تغییر خواهد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، طی چند روز گذشته، عضو هیأت مدیره انجمن سنگ آهن با اشاره به افت شدید قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی، از رونمایی اولین شاخص قیمت سنگ آهن ایران با فلز محتوایی 60 درصدی خبر داد.

 
در همین ارتباط مدیر مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اظهار داشت: مکانیزم تعیین قیمت محصولات شرکت ما تابعی از نرخ شمش فولاد خوزستان می باشد و با کاهش و افزایش این شمش محصولات چادرملو و دیگر مجموعه های سنگ آهنی تحت تأثیر قرار می گیرند، حال اگر بیناین شاخص قیمتی و فولاد خوزستان ارتباطی وجود داشته باشد قیمت سنگ آهن داخلی هم تغییر خواهد کرد.

 

محمود سیدی در توضیح این موضوع که، این شاخص قیمت فوب سنگ آهن ایران را حداقل 6 دلار در هر تن افزایش خواهد داد و متناسب با این افزایش، قیمت سنگ آهن در داخل نیز رشد خواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه چادرملو 95 درصد از محصولات خود را در بازار داخلی ایران به فروش می رساند، تغییرات قیمت فوب سنگ آهن تأثیر چشم گیری بر سودآوری این مجموعه نخواهد داشت.

 

سیدی در ادامه گفت: این مقام مسئول گفته بود که با کسر هزینه های ناشی از ریسک تولید و نبود ال سی، قیمت سنگ آهن ایران حدود 2 تا 3 دلار باید پایین تر از قیمت های جهانی باشد وبه دلیل نبود شاخص های استاندارد، این فاصله به 10 تا 12 دلار می رسد، من معتقدم این حرف خیلی منطقی نباشد چرا که در حال حاضر این اختلافات با وجود سختی ارتباط با کشور دیگر و نبود ال سی نهایتاً به 5 تا 6 دلار می رسد و فاصله 18 دلاری کمی خلاف واقع است.

 

سیدی در خاتمه تأکید کرد: در صورت ارائه این شاخص قیمتی و افزایش قیمت فوب سنگ آهن ایران با توجه به اینکه چادرملو تنها 5 درصد از تولیدات خود را صادر می کند تأثیری بر سودآوری شرکت نخواهد داشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران