ادامه تراژدی میلگرد در فولاد

ادامه تراژدی میلگرد در فولاد

بازار فولاد شرایط شکننده و عجیبی پیدا کرده تا جایی که نمی توان یک روند کلی را برای این بازار ترسیم کرد. ثبات قیمت های تیرآهن ، کاهش بهای میلگرد ، کلاف و ورق و همچنین عقب نشینی اغلب فعالان بازار را می توان جهت گیری کلی آن برشمرد.

 

به گزارش استیل پدیا ، بازار فولاد شرایط شکننده و عجیبی پیدا کرده تا جایی که نمی توان یک روند کلی را برای این بازار ترسیم کرد. ثبات قیمت های تیرآهن ، کاهش بهای میلگرد ، کلاف و ورق و همچنین عقب نشینی اغلب فعالان بازار را می توان جهت گیری کلی آن برشمرد که در رقابت معکوس بین تولید کنندگان برای کاهش قیمت ها ، کف مشخصی را انتظار نمی کشد.

 

پس از کاهش قیمت های پیشنهادی میلگرد نیشابور در روزهای اخیر ، این روند نزولی هنوز ادامه داشته و فروشندگان این کالا هر روز قیمت های خود را از بازار تهران و یا از کارخانه با کاهش بیشتری مخابره می کنند که نشان دهنده رقابت معکوس این تولید کننده است که در برخی از گمانه زنی های بدبینانه حتی از آن به عنوان دامپینگ یاد می کنند.

 

ادعایی که نیاز به بررسی بیشتری دارد. در هر حال کاهش قیمت ها هم اکنون توسط عقب نشینی بهای میلگرد نیشابور قدرت بیشتری گرفته واین موارد در حالی بود که در لیست های فروش روز گذشته، فروشندگان میلگردهای ذوب آهن اصفهان اعلام کردند که از ارائه حواله و ترخیص بار از کارخانه معذور بوده که نشان دهنده بی میلی ذوب آهن اصفهان نسبت به فروش بوده و هست. البته میلگردهای ذوب آهن مدتی است که در بازار تهران کمیاب شده ولی این بار این ضعف عرضه به کارخانه نیز سرایت پیدا کرده است.

 

از سوی دیگر عرضه تیرآهن از بازار تهران نیز به ندرت صورت گرفته تا جایی که برای بدست آوردن قیمت این کالا باید زمان زیادی را سپری کرد که نشان دهنده تمایل ذوب آهن و فروشنده های آن به مدیریت بازار با کاهش عرضه هاست. در هر حال تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بازار بهترین کیفیت را داشته و کاهش عرضه های این تولید کننده قطعاً برای کل بازار مهم خواهد بود.

 

در هر حال مدتی است که تیرآهن ذوب آهن اصفهان با ثبات قیمتی خود و البته رشد بسیار آرام خود گوی سبقت را از دیگر تولیدات و تولید کنندگان ربوده و در صدر بازار فولاد قرار گرفته است و به احتمال قوی این روند حداقل در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران