هندوستان؛ در راه توسعه صنعت زغال

هندوستان؛ در راه توسعه صنعت زغال

هند، که جمعیت آن طبق پیش بینی ها طی دهه آتی از کشور چین پیشی خواهد گرفت، می تواند به عنوان بزرگترین موتور رشد جهان نیز، جایگاه چین را از آن خود کند.

 

به گزارش استیل پدیا، تولید و مصرف زغال در چین، سال گذشته به حداکثر خود رسید؛ این کشور از سال 2008 مصرف 80 درصد از حجم زغال مصرف شده در جهان را به خود اختصاص داده است.

 
اگر تنها زغال حرارتی را در نظر بگیریم، هند تاکنون گوی سبقت را از چین ربوده است و به عنوان بزرگترین وارد کننده زغال در جهان به شمار می آید در حالیکه تولید داخلی زغال در این کشور نیز رو به افزایش است و تولید داخلی چین روند کاهش خود را آغاز کرده است.

 
تولید زغال شرکت دولتی کول ایندیا (Coal India) در فاصله ماه های آوریل تا آگوست 2015، به میزان 9.4 درصد افزایش یافت و موجب شد مجموع تولید زغال کشور هند در فصل دوم 2015 به 187 میلیون تن بالغ شود.

 
این شرکت اعلام کرده است که از این پس تولیدات کول ایندیا تنها مسیر صعود را در پیش خواهد گرفت چراکه طی ماه های آوریل تا آگوست، این شرکت موفق به افزایش 37 درصدی نرخ برداشت روباره از معادن روباز خود شده است.

 
هدف دهلی در خصوص زغال، تولید 1 میلیارد تن زغال تا سال 2020 است که 600 میلیون تن از آن توسط شرکت های خصوصی تامین می شود. این برنامه سبب وابستگی کمتر کشور به واردات زغال خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران