بررسی قیمت سنگ آهن به کمک حجم موجودی بنادر چین

بررسی قیمت سنگ آهن به کمک حجم موجودی بنادر چین

ذخایر سنگ آهن در بنادر چین احتمالا در ماه های آینده افزایش خواهد یافت زیرا کارخانه های تولید فولاد در این کشور، وادار به کاهش تولید خواهند بود و تولیدات سنگ آهن نیز همچنان در حال افزایش است. چشم انداز قیمت سنگ آهن که در سال 2015 به میزان 25 درصد از ارزش خود را از دست داده است، خوب به نظر نمی رسد.

 

به گزارش استیل پدیا، کالین همیلتون (Colin Hamilton)، رئیس بخش تحقیقات کالاهای معدنی در مکوایر گروپ (Macquarie Group Ltd)، معتقد است حجم ذخایر چین تا پایان سال به میزان 10 میلیون تن افزایش خواهد یافت و موجودی سنگ آهن کشور را به بیشینه حد خود از ماه می به بعد خواهد رساند.

 
پس از آنکه بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton Ltd) و ریوتینتو (Rio Tinto Group) در استرالیا و شرکت واله (Vale SA) در برزیل تولیدات ارزان قیمت سنگ آهن خود را در زمان کاهش تقاضای چین، افزایش دادند، سنگ آهن در آستانه سومین کاهش قیمت خود در سال 2015 قرار گرفته است.

 

حجم موجودی سنگ آهن در بنادر چین، که معیاری برای حجم تقاضای بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان به شمار می آید، در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر 3.8 درصد افزایش یافت در حالیکه در 4 فصل پیش از آن، این رقم همواره با کاهش همراه بوده است.

 
عرضه جهانی سنگ آهن در فصل پایانی سال 2015 نیز حال افزایش است و قرار است صادرات از معدن جدید روی هیل (Roy Hill) در منطقه غنی از سنگ آهن پیلبرای استرالیا، آغاز شود.

 
همیلتون همچنین اظهار کرد که تولید فولاد در چین کاهش خواهد یافت- زیرا تولیدکنندگان ضرر سنگینی را متحمل میشوند؛ از سوی دیگر تولید سنگ آهن نیز در حال افزایش است.

 
همیلتون میانگین قیمت سنگ آهن را در فصل پایانی 2015، برابر 52 دلار بر تن ارزیابی می کند.

 
قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد در بندر کینگداوی چین، روز جمعه 5.2 درصد کاهش یافت و به 53.14 دلار بر تن رسید.

 
لازم به ذکر است که قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه، بدون تغییر بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران