نخستین زن معدن‌کار ایرانی

بحران مالی در معادن زغال‌سنگ به خاطر بدحسابی ذوب‌آهن

بحران مالی در معادن زغال‌سنگ به خاطر بدحسابی ذوب‌آهن

رئیس معدن زغال‌سنگ سراپرده کرمان از وضعیت بحرانی معادن زغال کرمان خبر داد و گفت: بدهی کارخانه ذوب‌آهن به معادن زغال‌سنگ، برای تمامی معادن کرمان بحران مالی به وجود آورده است.

 

به گزارش استیل پدیا، مهناز میرزایی اظهار کرد: بیشتر معادن زغال‌ سنگ کرمان در آستانه تعطیلی هستند به طوری که در ابتدای سال 94 معدن زغال معدن‌جو به تعطیلی رسید و بسیاری از معادن فعال هم مشکل مالی دارند.

 

او با بیان اینکه شرکت ذوب‌آهن اصفهان به معادن زغال این استان بدهی هنگفتی دارد، گفت: به دلیل نپرداختن بدهی از سوی ذوب‌آهن به معادن کرمان، معدن‌داران به دلیل ناتوانی مالی قادر به پرداخت حقوق کارگران نیستند. بیشتر معادن هم به وزارت اقتصاد و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی بدهکار هستند.

 

رئیس معدن زغال‌ سنگ سراپرده کرمان با اشاره به اعتصاب کارگران معادن زغال کرمان، گفت: معدن‌داران هم زمانی که با اعتراض کارگران مواجه می‌شوند چاره‌ای جز تعطیلی معدن برایشان باقی نمی‌ماند.

 

میرزایی درباره روند تولید و استخراج در معدن زغال سراپرده گفت: در شش ماه دوم سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید داشتیم و در این 6 ماه اول سال 94 تولیدمان را به 20 هزار تن رساندیم. متاسفانه در شرایط فعلی معدنکاری در معادن زغال‌ سنگ صرفه اقتصادی ندارد و هزینه استخراج و تولید بیش از هزینه فروش برای معدن‌دار تمام می‌شود.صرفه اقتصادی ندارند زیرا حمایت‌های مالی به لحاظ بیمه از آنها نمی‌شود و کارفرماها در این معادن با چنین شرایط سخت مالی قادر به ادامه مدیریت امور را ندارند و در نهایت معدن را تعطیل می‌کنند.

 

او با اینکه پرداخت بدهی ذوب‌آهن به شرکت زغال‌ سنگ می‌تواند کلیه معادن را از بحران مالی نجات دهد، گفت: غیر از معادن تعطیل شده، باقی معادن هم بیشتر اوقات کارگران دست به اعتصاب می‌زنند و این معادن کرمان دیگر توجیه اقتصادی ندارند و به تعطیلی رسیدند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران