ایران چهارمین صادرکننده سنگ آهن

ایران چهارمین صادرکننده سنگ آهن

میزان صادرات سنگ آهن ایران در سال های ۹۱- ۱۳۹۰ به ترتیب ۱۷ میلیون و ۳۴۳ هزار تن و ۲۰ میلیون و ۸۱۷ هزار تن ثبت شده است. این در حالی است که پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان تولید کنسانتره سنگ آهن به ۷۰ میلیون تن برسد.

 

به گزارش استیل پدیا، سنگ آهن یکی از فراوان ترین عناصر فلزی روی زمین است که به همان نسبت گستردگی، یکی از مواد اولیه ضروری برای تولید فولاد به شمار می رود.

 
در حال حاضر میزان صادرات سنگ آهن ایران در سال های ۹۱- ۱۳۹۰ به ترتیب ۱۷ میلیون و ۳۴۳ هزار تن و ۲۰ میلیون و ۸۱۷ هزار تن ثبت شده است. این در حالیست که پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه (۱۳۹۴) میزان تولید کنسانتره سنگ آهن به ۷۰ میلیون تن برسد همچنین پیش بینی می شود تولید گندله سنگ آهن نیز به ۶۶ میلیون تن برسد.

 
هرچند که این کالای پر سروصدا طرفداران زیادی دارد اما به همان اندازه هم حرف و حدیث فراوانی دارد. برای آگاهی از وضعیت فعلی سنگ آهن گفت و گویی با فرزانه معصومی عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی انجام داده ایم:

 
در حال حاضر وضعیت صادرات سنگ آهن چگونه است و در سال گذشته میزان صادرات به چه اندازه بود؟

 
مجموع صادرات سنگ آهن در سال ۱۳۹۲ به ۲۲٫۵ میلیون تن رسید که پیش بینی می شود در سال گذشته هم دست کم 20 میلیون تن صادرات سنگ آهن داشتیم.

 
بر اساس سند چشم انداز میزان تولید فولاد باید به 55 میلیون تن برسد. برای تحقق این هدف نیازمند چه میزان سنگ آهن هستیم؟

 
برای این میزان تولید فولاد نیازمند 135 میلیون تن سنگ آهن هستیم .در حال حاضر تولید فعلی سنگ آهن در بخش های دولتی و خصوصی در مجموع حدود ۴۰ میلیون تن است که باید تا سال ۱۴۰۴ رشد بیش از 3 برابری در این زمینه داشته باشیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران