قیمت مواد معدنی رشد خود را از سر خواهد گرفت

 قیمت مواد معدنی رشد خود را از سر خواهد گرفت

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: قیمت مواد معدنی روند رو به رشد خود را از سر خواهد گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت معدن در دنیا از سال گذشته به دلیل رکود ناشی از کاهش تولید و مصرف در چین، در شرایط نامطلوبی قرار گرفته و قیمت مواد معدنی در بازارهای جهانی و از جمله شانگهای، طی چند مرحله به شدت کاهش یافته است، به طوری که حتی قیمت سهام شرکت های معتبر بین الملل همچون گلنکور (Glencore) دچار افت 30 درصدی شده و شرکت های مختلف بین المللی و داخلی، تولید مواد معدنی را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.

 

وی افزود: محصولات معدنی کشور ما به تبع قیمت بازارهای جهانی با کاهش مواجه شده و فعالان معدنی، روزهای نه چندان مطلوبی را پشت سر می گذرانند، با این حال، روند فعلی رکود بازار مواد معدنی تداوم نخواهد یافت و با توجه به نیاز دنیا به مواد معدنی و به تبع آن افزایش مصرف این محصولات، بازار مواد معدنی از رکود خارج شده و قیمت ها رشد خواهند کرد.

 
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه میزان تولید و مصرف محصولات معدنی ارتباط مستقیمی با توسعه کشورها دارد، تصریح کرد: هر اندازه یک کشوری درصدد توسعه زیرساخت های اقتصادی خود باشد، به همان میزان، تولید و مصرف محصولات معدنی نیز در آن افزایش می یابد. به عنوان مثال، کشور چین که اکنون در زمره بزرگ ترین کشورهای تولید کننده و مصرف کننده محصولات معدنی دنیاست، طی یک دوره 15 ساله، ساختارهای اقتصادی خود را متحول ساخت و رشدی جهشی در توسعه ایجاد کرد که درنتیجه مصرف شدید ایجاد شده در حوزه های مختلف اقتصادی، توانست رشد فزاینده ای در تولید محصولات معدنی ایجاد کند.

 
وی ادامه داد: این کشور سهم 18.6 درصدی مصرف سیمان در دنیا در سال 1990را به 58 درصد کنونی رسانده و حدود 40 درصد کل تولید جهانی این محصول را نیز به خود اختصاص داده است. تولید آهن و فولاد نیز در چین از 10.8 درصد مدت یاد شده به حدود 50 درصد فعلی رسیده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران