بحران سیاسی بین روسیه و ترکیه

ثبات قیمت های ورق گرم داخلی و وارداتی در ترکیه

ثبات قیمت های ورق گرم داخلی و وارداتی در ترکیه

اغلب خریداران ورق گرم در ترکیه از هفته گذشته و با افزایش نوسانات نرخ ارز که بدنبال بحران سیاسی بین این کشور و روسیه شدت داشته در حالت انتظار بسر می برند ، شرایط در بازار هم نامشخص است و بانک مرکزی ترکیه ظاهراً قصد دارد در تاریخ 16 دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد . قیمت های ورق گرم کارخانه ها و دلالان ترک در بازار داخلی در این هفته ثابت ماند .

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته منابع آگاه : قیمت های پیشنهادی کارخانه ها از هفته گذشته 315 تا 330 دلار تحویل درب کارخانه است در حالیکه قیمت های دلالان تنها 20 تا 25 دلار بیشتر از این قیمت بود که البته به سفارشات با حجم های قابل توجه تخفیف هم داده می شد .

 

با تداوم مشکلات مالی در آستانه سال نو میلادی و قیمت های پائین ورق گرم وارداتی باتوجه به کاهش قیمت های سنگ آهن کارخانه های ترکیه برای ارائه قیمت به بازار داخلی تحت فشار هستند.

 

به گفته منابع تجاری : خریدارن بجهت تأمین فوری نیازهای خود سفارشات با حجم های پائینی ارائه می دهند و دلالان هم ترجیح می دهند با حجم موجودی کمی کار کنند و همین امر شرایط پرفشاری را بر بازار حاکم نموده است .

 

کارخانه های ترک سعی دارند قیمت پیشنهادهایشان را ثابت حفظ کنند زیرا اغلب آنها عقیده دارند قیمت ها بیش از کاهش می یابد . یک منبع موثق تجاری می گوید : اگر کاهش قیمت های سنگ آهن پیشنهادهای ورق گرم وارداتی به ترکیه را در هفته های آینده بیشتر کاهش دهد ، ممکن است در آستانه زمستان فشار بر کارخانه های ترک افزایش یابد زیرا زمستان دوره رکود بازار است .

 

پیشنهادهای ورق گرم وارداتی از کشورهای مشترک المنافع به ترکیه در این هفته در رنج قیمت 270 تا 285 دلار CFR ثابت بود در حالیکه پیشنهادهای چین 5 تا 10 دلار کمتر از کشورهای مشترک المنافع بود البته زمان تحویل چینی ها طولانی تر است .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران