صادرات سنگ آهن از بندر هدلند استرالیا به رکورد تازه ای دست یافت

صادرات سنگ آهن از بندر هدلند استرالیا به رکورد تازه ای دست یافت

صادرات سنگ آهن از بندر هدلند استرالیا ماه گذشته از رکورد ماه آگوست پیشی گرفت و به بیشترین رکورد خود رسید؛ تولیدکنندگان سنگ آهن، صادرات خود را از بندر هدلند، بزرگترین بندر صادرات مواد فله ای جهان، افزایش داده اند.

 

به گزارش استیل پدیا، اداره بنادر پیلبرا (Pilbara Ports Authority) اعلام کرد که در ماه سپتامبر، صادرات سنگ آهن به حجم 39.4 میلیون تن متریک بالغ شد، در حالیکه در ماه آگوست این حجم برابر 39.2 میلیون تن و در ماه سپتامبر 2014 نیز برابر 36.3 میلیون تن گزارش شده بود.

 
حجم محموله های ارسالی به چین، با تغییر ناچیزی نسبت به رکورد ماه قبل (33.9 میلیون تن)، به حجم 33.8 میلیون تن رسید. ممکن است کاهش حجم خرید سنگ آهن چین به دلیل تعطیلی یک هفته ای این کشور باشد که در تاریخ 7 اکتبر به پایان خواهد رسید.

 
صادرات سنگ آهن استرالیا در سال 2015 بسیار فرازو نشیب داشته است در حالیکه پیش بینی می شد با نرخ ثابتی افزایش یابد. سیتی گروپ در گزارشی که در آن چشم انداز 40 دلاری برای قیمت سنگ آهن متصور شده بود، عنوان کرد حجم صادرات سنگ آهن مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت این ماده معدنی است.

 
بندر هدلند استرالیا، محموله های شرکت های بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton) و فورتسکیو متالز (Fortescue Metals Group) را ارسال میکند که پس از ریوتینتو (Rio Tinto)، تولیدکنندگان برتر سنگ آهن در استرالیا هستند.

 

ر روز پنجشنبه قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد در بندر کینگداو، 0.5 درصد کاهش یافت و به رقم 56.04 دلار بر تن رسید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران