با رشد 2 درصدی قیمت‌ها در بازار جهانی اتفاق افتاد

بازگشت سنگ‌ آهن به بالای 60 دلار

بازگشت سنگ‌ آهن به بالای 60 دلار

به گزارش سایت هرالد سان، قیمت سنگ‌آهن پس از دو روز افزایش قابل توجه دوباره به سطح بالای 60 دلار در هر تن بازگشت. در جریان آخرین معاملات انجام شده سنگ‌آهن برای تحویل فوری در بندر تیانجین چین در سطح 61 دلار و 10 سنت در هر تن معامله شد که نسبت به معاملات روز گذشته 2 درصد رشد داشت. قیمت سنگ‌آهن روز گذشته 59 دلار و 90 سنت در هر تن ثبت شده بود.

این بالا رفتن 2 درصدی در پی رشد 8/ 3 درصدی قیمت در آخر هفته گذشته بود. روند کاهشی قیمت سنگ‌آهن که 8روز پی‌در‌پی ادامه داشت با افزایش نرخ در روز جمعه اخیر شکسته شد. هفته گذشته جو هاکی خزانه‌دار استرالیا، تحقیق و تفحصی که قرار بود در بازار سنگ‌‌آهن انجام شود را رد کرد. رد این تحقیق که از سوی برخی از اعضای پارلمان استرالیا درخواست آن را کرده بودند، موجب ناراحتی اندرو فارست رئیس کمپانی ریوتینتو - از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن در جهان- شده بود.

فارست گفته بود بهتر است تحقیق در مورد حجم بازار سنگ‌آهن و رقابت در این بازار انجام شود و قول داد بحث‌های بیشتر در این موضوع را پیگیری کند.

فارست دیروز در سایت خبری بیزینس اسپکتیتور اعلام کرد هدف اصلی تحقیقی که قرار بود در مورد بازار سنگ‌آهن انجام شود در واقع صحبت کردن در مورد قوانین بازار آزاد و احترام به شهرت استرالیا بوده است.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد، معدن و سنگ آهن فوق را از اقتصاد نیوز بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران