قیمت سنگ آهن، تحت تاثیر معدن روی هیل استرالیا

قیمت سنگ آهن، تحت تاثیر معدن روی هیل استرالیا

قیمت سنگ آهن روز پنجشنبه روی سکوی 54.50 دلار برتن ایستاد.

 

به گزارش استیل پدیا، قیمت سنگ آهن را در روز 8 جولای حدود 44 دلار اعلام کرد؛ بنا بر این قیمت سنگ آهن در حوالی 55 دلار بر تن، به دلیل افزایش 20 درصدی نسبت به کف قیمت، یک بازار گاو نر به حساب می آید (بازار گاو نر- Bull Market بازاری که در آن قیمت با افزایش بیش از 20 درصدی همراه شود).

 
اما در قیاس با قیمت سنگ آهن در مدت مشابه سال قبل، می توان دید که این ماده پیش نیاز صنعت فولاد، بیش از نیمی از بهای خود را از دست داده است.

 
بهای سایر فلزات نیز با نوسان زیادی همراه است، خصوصا مس. سیتی گروپ هفته گذشته اعلام کرد که قیمت سنگ آهن به زیر 40 دلار بر تن خواهد رفت و در این میان، می توان معدن روی هیل (Roy Hill) را بیش از همه مسبب دانست. این موسسه سرمایه گذاری عنوان کرد: آغاز صادرات از پروژه سنگ آهن معدن روی هیل، به تولید مازاد این فلز خواهد افزود و سهم زیادی در کاهش قیمت احتمالی سنگ آهن دارد.

 

سال گذشته معدن روی هیل یکی از عظیم ترین فاینانس های معدن جهان را دریافت کرد و حجم صادرات آن در ظرفیت کامل تولید، به 55 میلیون تن در سال خواهد رسید.

 
قیمت زیر 40 دلار بر تن، برای تمام تولید کنندگان شرایط طاقت فرسایی را رقم میزند، به جز آنها که تولید خود را با هزینه های اوپتیموم انجام میدهند. همانطور که در تصویر 1 میتوان دید، معدن روی هیل از ابتدای تولید خود، جزء معادن کم هزینه است.

 
اخبار دیگری که می تواند قیمت سنگ آهن را تحت فشار قرار دهد، پروژه گسترش مجموعه معادن کاراجاس متعلق به شرکت واله (Vale) در شمال برزیل است که قرار است زودتر از موعد از پیش اعلام شده (دسامبر سال آینده) به بهره برداری برسد.

 
پیش بینی می شود این پروژه گسترش، به مجموع تولید جهانی سنگ آهن حجمی بالغ بر 90 میلیون تن بیفزاید. هرچند شرکت واله در این خصوص اعلام کرده است که سرعت را کنترل خواهد کرد تا این اضافه تولید به آرامی وارد بازار سنگ آهن شود.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران