2236 میلیارد تومان و 279 میلیون یورو صرف طرح های استانی فولاد شد

 2236 میلیارد تومان و 279 میلیون یورو صرف طرح های استانی فولاد شد

مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد گفت: تاکنون بییش از 2236 میلیارد تومان و 279 میلیون یورو صرف طرح های فولاد استانی شده است.

 

به گزارش استیل پدیا،‌ عبدالمجید شریفی مدیر عامل جدید شرکت ملی فولاد ایران در مراسم معارفه خود تصریح کرد: این هزینه ها مربوط به بخش های احیا، فولاد سازی،‌امور زیربنایی و ... پروژه های استانی فولاد است که از ابتدا تا کنون صرف شده است.

 
در این جلسه که رییس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مدیران شرکت ملی فولاد و طرح های استانی فولاد حضور داشتند وی با تاکید بر اینکه طولانی شدن روند اجرای طرح، مشکلات را بیش از پیش افزایش می دهد گفت: علاوه بر رقم فوق،‌ 1500 تا 1600 میلیون یورو نیز قرار است از محل فاینانس جذب این طرح ها شود.

 
شریفی در عین حال ابراز امیدواری کرد با پیگیری های ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران این طرح ها با زمان بندی جدید به بهره برداری برسند. به گفته وی برای دستیابی به اهداف چشم انداز فولاد و ظرفیت 55 میلیون تنی باید سناریوهای مناسبی تدوین و اجرا شود.

 
به گفته وی هم اکنون 17 میلیون تن فولاد خام تولید می شود که رسیدن به ظرفیت 55 میلیون تنی به مفهوم افزوده شدن بیش از 38 میلیون تن ظرفیت جدید تولید فولاد است. همچنین قرار است حدود 15 میلیون تن از این ظرفیت تولید به بازارهای خارجی صادر شود که بازاریابی آن در فضای رقابتی کنونی، نیازمند تحقیق و توسعه وسیع است.

 
شریفی با بیان اینکه باید زنجیره تولید در این فرایند مشخص باشد تاکید کرد: ظرفیت های جدید با مقیاس های روز دنیا و از سوی بخش خصوصی اجرا می شود. وی به جایگاه شرکت ملی فولاد در فرایند توسعه این صنعت اشاره کرد و گفت: تا 15-20 سال قبل توسعه فولاد توسط شرکت ملی فولاد انجام می شد اما در دهه اخیر با حضور شرکت های مادرتخصصی شرایط تغییر کرد این در حالی است که شرکت ملی فولاد باید برای آینده برنامه های وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو در این مسیر را به اجرا در آورد.

 
شریفی با تاکید بر اعمال و بهبود فرایندهای علمی و مدل های تعالی سازمانی در شرکت ملی فولاد گفت: کشور برای اهداف توسعه ای فولاد نیاز به مجموعه تخصصی و منسجم شرکت ملی فولاد دارد.

 
مدیر عامل شرکت ملی فولاد تصریح کرد: برای دستیابی به هدف 55 میلیون تنی فولاد باید حدود 14 میلیارد دلار برای زیربناها و 28 تا 30 میلیارد دلار برای ظرفیت جدید تولید فولاد خام سرمایه گذاری شود.

 
پیش از وی محمد خانداداش پور مدیر عامل قبلی شرکت ملی فولاد با ارایه گزارشی از عملکرد این شرکت در دو سال گذشته گفت: در شرایطی که شرکت ملی فولاد در فهرست واگذاری قرار داشت با حمایت ایمیدرو توانستیم این مجموعه را دوباره احیا کنیم.

 
وی افزود: ثبات مدیریتی و ایجاد نظم در شرکت در کنار پشتیبانی ایمیدرو سبب شد روند اجرای برنامه ها در مدت دو سال گذشته به طور مناسبی هدایت شود. خانداداش پور ادامه داد: در ابتدای کار توانستیم با 90 میلیارد تومان، طرح های استانی فولاد را که به حال سکون رسیده بود فعال کنیم.

 
خانداداش پور تاکید کرد: شرکت ملی فولاد برای ادامه مسیر نیازمند استراتژی جدیدی است که چارچوب کلی آن آماده شده است.وی در عین حال شریفی مدیر عامل جدید را یکی از متخصصان و باسابقه ترین افراد صنعت فولاد توصیف کرد و گفت:‌ حضور وی می تواند نیروی تازه ای به شرکت در راه تحقق طرح جامع فولاد دهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران