بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن

بی اچ پی و ریوتینتو ممکن است سنگ آهن را به مدار 30 دلاری برسانند

بی اچ پی و ریوتینتو ممکن است سنگ آهن را به مدار 30 دلاری برسانند

از آنجا که بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن یعنی بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton) و ریوتینتو (Rio Tinto) در حال افزایش تولید خود هستند و از سوی دیگر کاهش ساخت و ساز در چین به واسطه فصل زمستان، بهای ماده خام پیش نیاز صنعت فولاد ممکن است وارد مدار 30 دلاری شود.

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته تحلیل گر BMO Capital Markets، چشم انداز سنگ آهن همچنان تیره باقی می ماند چرا که ساخت و ساز نیز در حالت رکود فصلی قرار گرفته و انبارهای فولاد در چین، روز به روز پر تر می شوند.

 
طبق اعلام متال بولتن، بهای سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگداوی چین، کاهش 2.6 درصدی را تجربه کرد و به 41.13 دلار بر هر تن بالغ شد؛ کمترین رکورد در متال بولتن از سال 2009 تاکنون. این ماده معدنی در هفته گذشته، هر روز افت یافت و جمعا به کاهش 7.6 درصدی رسید.

 

رکود فصلی، عامل تاثیر گذار بر بازار سنگ آهن

 
با وجود افزایش روز افزون تولیدات سنگ آهن، سرما نیز در چین سبب رکود فصلی در ساختمان سازی شده و تقاضا را برای محصولات فولادی، تحت تاثیر قرار داده است.

 

تفاوت قیمت سنگ آهن در دلار امریکا و دلار استرالیا

 
با کاهش اخیر در بهای سنگ آهن، قیمت این ماده خام در واحد دلار امریکا کاهشی معادل 42.3 درصد را تجربه کرد. در حالیکه در واحد دلار استرالیا، این کاهش 35.7 درصد بوده است. این موضوع نشان می دهد علیرغم افت ارزش دلار استرالیا در این مدت، این تنزل به اندازه ای نبوده است که به روند نزولی بهای سنگ آهن برسد.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران