سیتی گروپ از آینده سنگ آهن میگوید

سیتی گروپ از آینده سنگ آهن میگوید

سیتی گروپ (Citigroup) با اشاره به اینکه کاهش تولید فولاد در چین موجب لطمه به بازار سنگ آهن خواهد شد پیش بینی کرد که تولید در معدن جدید روی هیل (Roy Hill) باعث خواهد شد قیمت سنگ آهن به زیر 40 دلار بر تن برسد.

 

به گزارش استیل پدیا، این پروژه که در منطقه غنی از آهن پیلبرای (Pilbara) استرالیا واقع شده است، قرار است در ماه اکتبر نخستین صادرات خود را آغاز کند و پروژه های گسترش این معدن نیز که با هدف تولید سالانه 55 میلیون تن سنگ آهن اجرا خواهد شد، بر روی قیمت ها تاثیر زیادی میگذارد. افزایش تولید سنگ آهن با کاهش تولید فولاد در چین همسو خواهد شد و قیمت ها را به زیر 40 دلار بر تن خواهد کشید.

 
سنگ آهن امسال به دلیل افزایش تولیدات کم هزینه و کاهش سطح تقاضا در چین، 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است و این تولیدات جدید در معدن روی هیل استرالیا نیز، به حجم تولید مازاد سنگ آهن خواهد افزود. مدیر ارشد اجرایی روی هیل هولدینگز، بری فیتزجرالد (Barry Fitzgerald)، گفت که این پروژه قرار است ظرف 15 ماه به ظرفیت کامل خود برسد.

 
به گفته ایوان سپاکوسکی (Ivan Szpakowski)، که پیش بینی قیمت زیر 40 دلار بر تن را برای سنگ آهن دارد، تولید مازاد سنگ آهن در نیمه اول سال 2016 به اوج خود خواهد رسید چرا که کارخانه های فولاد، تولید خود را کاهش خواهند داد؛ در حالیکه تولید سنگ آهن افزایش می یابد. مهم ترین عامل افزایش تولید، پروژه روی هیل استرالیاست.

 

قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد در بندر کینگداوی چین، در روز دوشنبه 0.2 درصد کاهش یافت و به بهای 56.86 دلار بر تن رسید.

 
شایان ذکر است که سنگ آهن در روز هشتم جولای، به کف قیمت 44.59 دلار بر تن رسید که از تاریخ می 2009 بی سابقه بوده است.

 
پس از چندین دهه متوالی رشد اقتصادی در چین، که بزرگترین اقتصاد آسیا به شمار میرود، اکنون این کشور با ظرفیت های تکمیل نشده ای دست و پنجه نرم میکند که در اثر رکود بازار املاک در چین رخ داده است. آخرین اطلاعات نشان میدهد سود بخش صنعت در این کشور، به شدت کاهش یافته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران