سرقینی خبر داد

عوارض صادرات گندله صفر می شود

عوارض صادرات گندله صفر می شود

عوارض صادرات گندله سنگ آهن در سال آینده برداشته خواهد شد.

 

 به گزارش استیل پدیا، دکتر جعفر سرقینی؛ معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب گفت: عوارض صادرات گندله همچون کنسانتره در سال آینده از سوی دولت حذف خواهد شد.

 
وی در ادامه با اشاره به دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص آزاد سازی محدوده های معدنی تا ابتدای دی ماه سال جاری گفت: حدود 20 هزار محدوده معدنی بلاتکلیف در سراسر کشور ثبت شده بود که برخی از این محدوده ها بارها به مزایده گذاشته شد و در برخی از استان ها نیز امکان قرار گرفتن محدوده ها در مزایده فراهم نبوده است.

 
سرقینی خاطر نشان کرد: تا اول دی ماه سال جاری فرصتی برای جمع آوری و ساماندهی اطلاعات این محدوده ها قرار دادیم تا بتوانیم در طرح یکپارچه سازی این محدوده ها را از کاداستر حذف کنیم.

 
معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: محدوه های معدنی ذکر شده در تمامی استان های کشور قرار دارد.

 
گفتنی است در تاریخ 31 شهریور سال جاری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب استان کرمان، مناطق آزاد چابهار، قشم، کیش، ارس، انزلی و ماکو آزادسازی محدوده های معدنی را از دی ماه سال جاری خواستار شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران