رشد تولید در معدن منفی شد

رشد تولید در معدن منفی شد

شاخص مقدار تولید بخش معدن در فصل بهار 98.9 شده که نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.6 درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش استیل پدیا، وضعیت شاخص مقدار تولید بخش معدن طی 4 سال اخیر، سال 1390 را به عنوان سال پایه در نظر گرفته که یافته‌های به دست آمده در این گزارش نشان می‌دهد شاخص مقدار تولید بخش معدن در سال 93 با رشد 1.3 درصدی به 100.2 رسیده است.

 

این در حالی است که در مدت مشابه سال 92 نیز این رقم با کاهش 0.7 درصدی به 99.0 رسیده است. زیرا میزان تولید در پاییز این سال نست به تابستان کاهش 2.3 درصدی و میزان تولید تابستان آن با بهار کاهش 3.8 درصدی را تجربه کرده است.

 

بررسی همین وضعیت در سال 1391 نشان می‌دهد مجموع تولید معدن در فصل زمستان با کاهش 4.9 درصدی نسبت به پاییز شاخص مقدار تولید بخش معدن را به 99.6 رسانده است.

 

حدود 320 معدن در حال بهر ه‌برداری، در مقاطع فصلی میزان تولید کالاهای متنخب معدنی را جویا شده که شاخص کل تولید معدن در فصل بهار94 نشان می‌دهد نسبت به فصل مشابه سال گذشته 0.6 درصد کاهش یافته است.

 

در حالی تولید بخش معدن در فصل بهار 94 با کاهش 0.6 درصدی مواجه شده که بیشتر فعالان معدنی معتقدند این افت تولید ناشی از بحران کاهش قیمت جهانی مواد معدنی است. زیرا با کاهش حجم صادرات مواد معدنی در بازار داخلی هم تقاضایی وجود ندارد که مازاد تولید یا همان مقدار تولید شده در واحدهای معدنی به فروش برود.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش تولید فولاد جهانی مخصوصا در چین و توقف تولید برخی معادن داخلی سنگ‌آهن به دلیل عدم امکان رقابت در شرایط فعلی بازار جهانی میزان تولید کلی بخش معدن ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

 

معمولا رشد تولید در معادن کشور در فصول بهار و زمستان کاهش می‌یابد و در تابستان پاییز به اوج خود می‌رسد.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران