احمد توکلی

شکایت تعدادی نماینده از نحوه واگذاری کارخانجات آلومینیوم المهدی

شکایت تعدادی نماینده از نحوه واگذاری کارخانجات آلومینیوم المهدی

احمد توکلی گفت: تعدادی از نمایندگان با امضای نامه‌ای به دیوان عدالت اداری از نحوه واگذاری کارخانجات آلومینیوم المهدی شکایت کردند.

 

به گزارش استیل پدیا، نماینده مردم تهران با اشاره به تخلفات صورت گرفته در واگذاری سهام کارخانجات آلومینیوم المهدی گفت: بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که واگذاری این شرکت از سوی سازمان خصوصی سازی مورد تضییع حقوق دولت و زیان به اموال عمومی می‌شود و این واگذاری خلاف قانون انجام شده است.

 

وی افزود:‌ بر اساس ماده 34 دیوان عدالت اداری باید با شکایت نمایندگان نسبت به توقف واگذاری آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی اقدام شود و خواست نمایندگان اینست که دولت در این معامله زیان نکند.

 

وی تصریح کرد: صدها میلیارد تومان در این واگذاری، دولت ضرر کرده و این به نفع کشور نیست در حالیکه ما از واگذاری ها حمایت می کنیم اما در عین حال این نحوه واگذاری غیرقانونی است و منافع ملت هدر می رود.

 

توکلی تاکید کرد:‌ موجودی انبارهای این کارخانه شامل مواد اولیه ضایعات و بسیاری دیگر از ادوات و مواد مورد نیاز کارخانجات آلومینیوم، چند برابر مبلغ نقدی پرداختی به دولت است و این خریدار 140 میلیارد تومان به طور نقدی به دولت پرداخت کرده در حالیکه موجودی انبارهای کارخانه چند برابر این مبلغ ارزش دارد.

 

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: این واگذاری از اواخر سال 92 آغاز شده و علیرغم بسیاری از مکاتبات و درخواست ها سازمان خصوصی سازی کار خود را در این موضوع ادامه داد و تصمیم در مورد نحوه واگذاری شرکت، غیرقانونی است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران