دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران

الان بهترین زمان خرید در بازار فولاد است

الان بهترین زمان خرید در بازار فولاد است

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران شرایط کنونی را بهترین زمان برای خریداران و مصرف کنندگان فولاد در کشور دانست. رسول خلیفه سلطانی در نشست خبری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه قیمت ها در بازار فولاد کشور در کف خود قرار دارد، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و شروع ساخت و ساز باید بگویم هم اکنون در بهترین شرایط بازار برای مصرف کنندگان و خریداران قرار داریم و شاید در آینده نزدیک دیگر شاهد چنین قیمت هایی در بازار نباشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل به نظر من الان بهترین زمان برای خرید در بازار فولاد است.

وی در ادامه حذف اختصاص ارز مبادلاتی به واردات فولاد و محصولات فولادی را یکی از دستاوردهای بزرگ انجمن تولیدکنندگان فولاد دانست و گفت: فولادسازان نیز در این زمینه گذشت کرده و از اختصاص ارز مبادله ای به واردات مواد اولیه فولاد صرف نظر کردند. جالب است که بدانید بعد از اقدام فولادسازان، بخش های دیگری از جمله تولیدکنندگان پیچ و مهره نیز تصمیم گرفتند تا پیشنهاد حذف ارز مبادله ای به محصولات بعد از زنجیره فعالیت خود را مطرح کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: در همین حال تقاضاهای بیشتری برای افزایش تعرفه واردات مطرح شده است تا از این طریق تولیدکنندگان محصول بتوانند محصول خود را با فولاد داخلی تولید کنند.

خلیفه سلطانی با اشاره به شرایط موجود در منطقه و امکان صادرات فولاد ایران به کشورهایی مانند عراق و افغانستان اظهار کرد: ما در حال پیگیری جدی اختصاص جوایز صادراتی به فولادسازان صادرات محور هستیم و در همین حال باید واردات فولاد به شکل جدی تری کنترل شود.

او با بیان اینکه برخی تعرفه های اعمال شده روی واردات فولاد با وجود افزایش در ابتدای سال باز هم کافی نیستند، عنوان کرد: به همین دلیل تقاضای افزایش مجدد تعرفه واردات برخی اقلام فولادی را داریم.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد فوق را از ماین نیوز بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران