ریوتینتو پیشرو در کاهش هزینه تولید و بهبود بهره وری است

ریوتینتو پیشرو در کاهش هزینه تولید و بهبود بهره وری است

اندرو هاردینگ، مدیر اجرایی و بخش سنگ آهن ریوتینتو اعلام کرده سیاست های پیشگیرانه این شرکت در استفاده از فن آوری ها، به آن اجازه خواهد داد تا همچنان رتبه خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن کم هزینه حفظ کند.

 

به گزارش استیل پدیا، هاردینگ اعلام کرده که این شرکت حدود 400 طرح در حال اجرا به منظور افزایش صرفه جویی و بهبود بهره وری در عملیات معادن پیلبارا در غرب استرالیا ارائه داده که قطعا این موضوع کار را برای سازگاری رقبای آن سخت خواهد کرد.

 

مدیر اجرایی ریوتینتو معتقد است، اولین مزیت استفاده از فن آوری های جدید، فراهم کردن امکان بهبود بهره وری است که توسط دیگر رقبا در آینده نیز پیش بینی نشده است.

 

ریوتینتو عملیات ریل گذاری و توسعه زیرساخت های مورد نیاز خود را برای رسیدن به هدف افزایش تولید 360 میلیون تن در سال به اتمام رسانده است.

 

با این حال، این شرکت هنوز هم تمامی تلاش خود را برای عملیاتی کردن تحقق دستیابی به این هدف انجام می دهد از اینرو انتظار می رود توسعه معادن جدید نظیر Silvergrass برای تحقق این هدف ریوتینتو مورد نیاز باشد. ریوتینتو بر روی افزایش بهره وری متمرکز شده است.

 

هاردینگ می گوید، گروه ریوتینتو پس از تکمیل زیرساخت های راه آهن و بنادر بر روی بهبود و ارتقای بهره وری و راندمان متمرکز خواهد شد بجای آنکه اکنون به دنبال مدیریت زیرساخت ها و اجرای عملیات معدنکاری بطور همزمان باشد.

 

وی در سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: موفقیت ما ناشی از بهره گیری از بهترین دارایی ها و نیروی انسانی بوده و از سال 2012 تاکنون تقریبا معادل یک میلیارد دلار آمریکا (1.4 میلیارد دلار استرالیا) صرفه جویی در هزینه های عملیاتی در دستور کار ما قرار گرفته است.

 

زمانی که قیمت های سنگ آهن به پایین ترین سطح در شش سال گذشته رسید فعالان بازار سنگ آهن تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه های تولید انجام دادند.

 

اولین شرکتی که اقدام به کاهش هزینه های تولید کرد ریوتینتو بود و بعد از آن به ترتیب بی اچ چی بیلیتون و واله به دنبال حذف تولیدات پر هزینه از معادن کوچکتر در شرایط نامساعد تقاضا بودند.

 

ریوتینتو هزینه های نقدی در پیلبارا را در نیمه نخست سال 2015 به 16 دلار و 40 سنت در هر تن رساند درحالی که در مدت مشابه سال قبل 20 دلار و 40 سنت بوده است.

 

با توجه به نرخ ارز و قیمت انرژی که معادل 15 دلار و 20 سنت به ازای هر تن می شود، ریوتینتو هزینه های تولید در نیمه نخست امسال خود را در ماه آگوست اعلام کرده بود که شاهد کاهش چشمگیر آن بودیم.

 

هاردینگ در خاتمه اظهار داشت، ریوتینتو نزدیک به 400 طرح توسعه ای برای افزایش صرفه جویی و بهبود بهره وری را در سراسر عملیات بهره برداری پیلبارا شناسایی و ارائه کرده است.

 

ریو در نظر دارد با روند نسبتا کندی محموله های قابل حمل از پیلبارا را در سال 2016 به 335 میلیون تن و در سال 2017 به حدود 250 میلیون تن برساند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران