ایران قادر به رقابت با غول های سنگ آهنی نیست

ایران قادر به رقابت با غول های سنگ آهنی نیست

بانک سرمایه گذاری Investec در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده صادرات سنگ آهن ایران به چین در سال جاری در حال کاهش است.

 

به گزارش استیل پدیا، investec یک بخش سرمایه گذاری و بانکداری در انگلستان است که وظیفه سرمایه گذاری بانکی و اوراق بهادر را بر عهده دارد.

 

این بانک در یادداشتی اعلام کرده ایران بخشی از تولیدات پر هزینه خود را کم خواهد کرد تا تعادل در بازار اتفاق بیافتد.همچنین این بانک گفت، ریوتینتو انتظار دارد 75 میلیون تن از محموله های صادراتی حمل شده از طریق دریا امسال از بازار خارج شود.

 

بانک INVESTEC با استناد به اظهارات یکی از مقامات انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان ایران گفت، هیچ راهی برای ما در جهت رقابت با بزرگان تولید سنگ اهن جهان نظیر بی اچ پی و واله وجود ندارد. 

 

این بانک می افزاید، صادرات سنگ آهن از سوی سایر تولید کنندگان به دلیل حضور تولید کنندگان بزرگ استرالیایی، برزیلی و آفریقای جنوبی رو به کاهش است.

 

انتظار می رود صادرات سنگ آهن ایران در سال 2018 کاهش داشته و به 5 تا 7 میلیون تن برسد درحالی که در سال 2013 شاهد صادرات 23.5 میلیون تن سنگ آهن از ایران بودیم.

 

مقامات انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در کنفرانسی صنعتی در کینگدائو چین در هفته گذشته اعلام کردند، پیش بینی می شود محموله های صادراتی ایران به خارج از مرزها در سال جاری به 15 تا 16 میلیون تن برسد و در سال 2019 می توان شاهد توقف صادرات سنگ آهن از ایران بود.

 

علاوه براینکه تولید کنندگان ایرانی قابلیت مقابله با تولید کنندگان کم هزینه و غول های معدنی دنیا را ندارند باید با مشکلات تولید که هزینه تمام شده آنان را افزایش داده است نیز کنار بیایند.

 

قیمت های سنگ اهن با عیار 62 درصد در سال 2014 به نصف کاهش یافت و 62.75 دلار یعنی چیزی معادل 47 درصد ارزش خود را از دست داد.

 

از ابتدای سال تاکنون نیز بهای سنگ آهن 20 درصد دیگر از ارزش خود را از دست داده و ارزیابی می شود در شمال چین 57 دلار و 5 سنت باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران