صادرات سنگ آهن کشور 41 درصد کاهش یافت

 صادرات سنگ آهن کشور 41 درصد کاهش یافت

صادرات سنگ آهن دانه بندی کشور طی 5 ماهه نخست سال جاری، 41 درصد کاهش یافت.

 

به گزارش استیل پدیا، از ابتدای فروردین تا پایان مرداد 94، 4 میلیون و 394 هزار تن سنگ آهن دانه بندی صادر شد که در مقایسه با میزان صادرات سنگ آهن دانه بندی در مدت مشابه سال گذشته (7 میلیون و 470 هزار تن)، از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب حدود 41 درصد و 67 درصد کاهش نشان می دهد.

 
مجموع ارزش این میزان صادرات در 5 ماهه امسال، 156 میلیون و 345 هزار دلار بوده و در مدت مشابه سال گذشته، 476 میلیون و 368 هزار دلار بوده است.

 
در همین مدت، 890 هزار تن گندله وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و 226 هزار تن)، حاکی از کاهش 27 درصدی است.

 
کاهش ارزشی و وزنی صادرات سنگ آهن به دلایل مختلفی نظیر افت شدید قیمت جهانی سنگ آهن ناشی از افت تقاضا و کاهش تولید فولاد جهانی به ویژه چین و توقف تولید برخی معادن داخلی سنگ آهن به دلیل عدم امکان رقابت در شرایط فعلی بازار جهانی بوده است.

 

با توجه به برنامه های دولت و بخش خصوصی برای احداث واحدهای تولید فولاد در کشور و درنتیجه کاهش خام فروشی، پیش بینی می شود صادرات سنگ آهن در سال های آتی باز هم کاهش یابد و به حداقل برسد و با بهره برداری از واحدهای جدید فولادی، بیشتر سنگ آهن تولیدی در داخل کشور مصرف شود. در این میان، ایمیدرو در زمینه پرعیار سازی سنگ آهن، 2 طرح فرآوری در معادن سنگ آهن جلال آباد (زرند کرمان) و چغارت (بافق یزد) را اجرایی کرده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران