شرایط هیچ بهبودی را در بازار نشان نمی دهد

تثبیت قیمت های میلگرد در آسیا

تثبیت قیمت های میلگرد در آسیا

قیمت های میلگرد در آسیا هم ثابت ماند زیرا فقط پیش بینی شده بود که خریداران برای سفارشات جدید در ماه جاری به بازار برگردند . شرایط هیچ بهبودی در بازار را نشان نمی دهد و قیمت شمش در تانگشان هم کاهشی قابل توجه داشته و به زیر 500 , 1 یوآن (234 دلار) رسیده است .

 

به گزارش استیل پدیا، میلگرد با قطر 16 تا 20 میلیمتر 252 تا 255 دلار FOB بود که نه تنها کمتر بوده  بلکه در نه سال اخیر سقوطی بی سابقه است .

 

کاهشی در حدود 60  یوآن در طول آخر هفته برای قیمت های داخلی شمش چین هم اتفاق افتاده و به 480 , 1 یوآن تنزل یافته است .

 

با وجود این ، منبعی وابسته به یک کارخانه در شمال چین گفت : کارخانه او پیشنهادهای میلگرد صادراتی را در قیمت 255 دلار  FOB بدون تغییر نگه داشته است ولی باتوجه به صادرات در چنین سطوح قیمت پائینی کارخانه مذکور دچار زیان شده است .

 

براساس تأیید تجار چینی : حتی کارخانه های شرق چین پیشنهادهای کمتر در حدود 253 دلار FOB را ارائه داده اند .

 

به گفته دلالان محلی : در هنگ کنگ پشنهادها برای میلگرد 265 دلار CFR و یا 255 دلار FOB با احتساب 10 دلار هزینه حمل با کشتی در ازاء هر تن می باشد . یک واردکننده دیگر گفت : قیمت 265 دلار CFR تنها برای میلگرد تولید کنندگان اندکی قابل قبول است .

 

یک خریدار هنگ کنگی می گوید : اگر ما بتوانیم قیمت 260 دلار CFR را برای محموله های فوریه بدست آوریم قیمت تقریباً خوبی است .

 

بهرحال پیش بینی شده قیمت های داخلی در چین بدلیل فاکتورهای فصلی مجدداً کاهش یابد زیرا ممکن است قیمت های شمش هم به 400 , 1 یوآن برسد و این موضوع قیمت های میلگرد صادراتی را تحت فشار قرار می دهد .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران