موذن زاده عنوان کرد

قیمت‌گذاری در زنجیره فولاد اشتباه است

قیمت‌گذاری در زنجیره فولاد اشتباه است

مشاور معاون اول رئیس جمهوری با انتقاد شدید از سیاست قیمت گذاری برای آهن اسفنجی و گندله گفت: در همین رابطه نامه‌ای را به معاون اول رئیس جمهوری نوشته و اعتراض خود را در این زمینه با دلیل و مدرک مطرح کردم.

 

به گزارش استیل پدیا، مصطفی موذن زاده در پنل سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه ایران در صنعت خودروسازی دارای هیچ مزیتی نیست، اظهار کرد: ما در صنعت ماشین سی ان سی نیز هیچ مزیتی نداریم چرا که شرکت ماشین سازی تبریز را 7 بار به مزایده گذاشتند اما کسی تاکنون این شرکت را نخریده است. چرا اصرار بر سرمایه گذاری و کار در صنایعی را داریم که اصلا مزیتی در آنها نداریم. مزیت اصلی کشور حوزه های معدن، نفت و گاز است.

 

وی با اشاره به اینکه معدنی ها دیگر نباید به فکر سودهای بزرگ سال های قبل باشند و باید فعالیت های معدنی خود را بهینه کنند، اظهار کرد: من در دوره فعالیت خودم دو دره مرگ فولاد را تجربه کردم.

 

مشاور معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: معدن مهدی آباد را یک نفر 400 میلیون تومان داد و خرید و نمی تواند آن را انجام دهد چرا که نیاز به 2 میلیارد دلار سرمایه دارد.

 

موذن زاده تاکید کرد: من به شدت مخالف قیمت گذاری هستم و در این زمینه به آقای جهانگیری نامه نوشتم. نمی توانیم بین زنجیره تولید فولاد را قیمت گذاری کنیم و مابقی زنجیره را رها کنیم.

 

او با اشاره به اینکه فولاد زودتر از سنگ آهن از حالت رکود خارج خواهد شد، عنوان کرد: معنی ندارد که زیان یک بخش را بخش دیگری بپردازد


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران