کمترین هزینه تولید سنگ آهن به کدام غول معدنی تعلق دارد؟

کمترین هزینه تولید سنگ آهن به کدام غول معدنی تعلق دارد؟

شرکت واله (Vale)، تولیدکننده برتر سنگ آهن در جهان، اعلام کرد هزینه های تولید خود را تا سال 2018 به کمتر از 13 دلار بر تن خواهد رساند زیرا در نظر دارد در وضعیت کنونی قیمت ها، حاشیه سود خود را به حداکثر برساند.

 

به گزارش استیل پدیا، در حال حاضر اشباع جهانی و افت قیمت فولاد، سنگ آهن را به بهای کمتر از 60 دلار بر تن رسانده است در حالیکه در سال 2011 قیمت این ماده معدنی خام تا حد ماکزیمم 200 دلار بر تن بود. در حال حاضر برای سنگ آهن پیش بینی افت قیمت تا حد 50 دلار بر تن می شود.

 
واله در کنفرانسی در شهر بندری کینگداوی چین اعلام کرد که در تلاش است با کم کردن هزینه های تولید در هر قیمتی از سنگ آهن به تولید خود ادامه دهد.

 
این کاهش هزینه پس از گسترش پروژه 90 میلیون تنی S11D شرکت واله در آمازون برزیل ممکن خواهد شد و تاکید بر روی تولید سنگ آهن و پرعیار خواهد بود.

 
شرکت واله اکنون هزینه اولیه هر تن سنگ آهن را تا حد 15.80 دلار بر تن رسانده است در حالیکه قیمت سربه سری سنگ آهن برای ریوتینتو (Rio Tinto Ltd) برابر 16.20 دلار بر تن و برای بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton Ltd) برابر 17.01 دلار بر تن است. این رقم برای فورتسکیو متالز (Fortescue Metals Group Ltd) برابر 22.16 دلار است.
این اطلاعات نشان می دهد که واله کمترین هزینه تولید را در میان تولید می کنند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران