آیا تولیدات روز افزون سنگ آهن تاثیری بر بازار قیمت ها دارد؟

آیا تولیدات روز افزون سنگ آهن تاثیری بر بازار قیمت ها دارد؟

قیمت معاملات آتی سنگ آهن به کمترین حد یک ماه اخیر رسید و نشانه های کمی برای خریداران وجود دارد که نشان دهد تقاضا برای فولاد افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش استیل پدیا، سنگ آهن برای تحویل در ماه ژانویه در بورس کالای دالیان، به میزان 2.6 درصد کاهش یافت و به 375 یوآن (58.74 دلار) بر تن رسید.

 
خریداران سنگ آهن گفتند در شرایطی که تقاضا برای فولاد ضعیف است، فشار بر روی سنگ آهن قرار میگیرد و برخی تولید کنندگان فولاد نیز به جای آنکه قیمت ها را پایین بیاورند که میزان فروش بیشتر شود، در انتظار بهبودی بازار هستند.

 
هرچند برخی تولید کنندگان نیز نسبت به روند بهبود بازار ناامید هستند و در حال کاهش قیمت هستند تا به نقدینگی بیشتر دست یابند. به همین دلیل قیمتها هنوز کمی کاهش می یابد.

 
وانگ لیکان (Wang Liqun)، نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین، گفت: در فصل سوم 2015 شرایط برای تولید کنندگان فولاد چین بدتر شده است. مجموع زیان این تولید کنندگان در ماه آگوست به 10 میلیارد یوآن (1.6 میلیون دلار) رسید.

 
تولید مازاد، معضلی است که هم فولاد با آن روبروست و هم سنگ آهن. و همچنان نیز در راه است. مدیر اجرایی هلدینگ روی هیل (Roy Hill Holdings) اعلام کرد که پروژه سنگ آهن آنها در غرب استرالیا، برای ارسال اولین محموله سنگ آهن در ماه آینده، آماده است.

 

مچنین، بائوشن آیرن اند استیل (Baoshan Iron and Steel)، تولیدکننده برتر فولاد درچین، در نظر دارد عملیات اولین ذوب کوره خود را در پروژه فولاد ژانگجیانگ (Zhanjiang) راه اندازی کند.

 
همچنین قیمت سنگ آهن 62 درصد را در بندر تیانجین چین بدون تغییر و برابر 57.1 دلار بر تن گزارش شد.

 

قیمت سنگ آهن 62 درصد را در بندر کینگداو با 1.90 درصد کاهش برابر 56.21 دلار بر تن اعلام کرد. قیمت میلگرد ماه ژانویه نیز در شانگهای 1889 یوآن بر تن است که از کاهش 0.32 درصدی حکایت دارد. در بورس دالیان، سنگ آهن 62 درصد برای ماه ژانویه، پس از 2.60 درصد کاهش به قمیت 375 یوآن بر تن بالغ شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران