افت معاملات آتی فولاد و سنگ‌آهن چین در پی ضعف تقاضا

افت معاملات آتی فولاد و سنگ‌آهن چین در پی ضعف تقاضا

قیمت سنگ‌آهن تحویل ژانویه 2016 در بورس کالای دالیان با 1.79 درصد کاهش 383.5 یوان (‌60.17 دلار) به ازای هر تن معامله شد.

 

به گزارش استیل پدیا، معاملات آتی میلگرد و سنگ آهن چین به دلیل نگرانی معامله‌گران در مورد چشم انداز بازار در ماه‌های پیش رو با افت روبرو شد؛ در حالی‌که تقاضای داخلی این کشور همچنان نشانه‌های اندکی از بهبود فصلی را نشان می‌دهد.

 

مدیران کارخانه‌های فولاد و معدنکاران سنگ‌‌آهن برای شرکت در کنفرانسی سالانه در شهر ساحلی کینگ دائو گردهم آمده‌اند. این رویداد اغلب فرصتی برای بهبود وضع تجارت معامله‌گران فراهم می‌آورد. با این حال مدیر فروش یک کارخانه فولاد مستقر در شهر تانگ شان اعلام داشت:‌ «در حال حاضر افزایشی در تقاضا دیده نمی‌شود و بازار بسیار راکد است. حجم فروش ما در این فصل نسبت به فصل تابستان تقریبا هیچ افزایشی نداشته است.»

 

قیمت سنگ آهن تحویل ژانویه در بورس کالای دالیان با 1.79 درصد کاهش 383.5 یوان (‌60.17 دلار) به ازای هر تن معامله شد. این هفتمین جلسه ای است که این قرارداد با کاهش یا عدم تغییر به کار خود پایان می دهد.

 

میلگرد تحویل ژانویه نیز در بورس معاملات آتی شانگهای با 0.9 درصد کاهش، یکهزار و 891 یوان برای هر تن معامله شد.

 

بانک ANZ اعلام کرد:‌ «اغلب فولاد سازان علاقه‌ای به افزایش تولید ندارند و به‌ دنبال کم‌کردن هزینه‌های خود با صرفه‌ جویی در موجودی مواد خام هستند.»

 
موجودی سنگ آهن در 44 بندر چین با 0.6 درصد افزایش به 80.55 میلیون تن رسیده است. با این وجود برخی کارخانه‌ها در پی افزایش تولید فولاد خود هستند. موجودی محصول در 22 شهر اصلی چین با 2.44 درصد کاهش به 8.947 میلیون تن رسیده است.

 
سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین روز دوشنبه بدون تغییر 57 دلار و 10 سنت معامله شد. شاخص قیمت CISA برای سنگ آهن 62 درصد نیز با 0.55 درصد افزایش در روز دوشنبه به 56.31 دلار به ازای هر تن رسید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران