طبق گفته منابع تجاری

کاهش قیمت های شمش وارداتی به شرق آسیا بعد از دو هفته توقف

کاهش قیمت های شمش وارداتی به شرق آسیا بعد از دو هفته توقف

قیمت های شمش چین در شرق آسیا بعد از دو هفته توقف شروع به کاهش نمود . ورود زمستان در چین که با کاهش قیمت های سنگ آهن ، راکد شدن فعالیت های ساخت و ساز و بدنبال آن کاهش میزان تقاضا برای فولاد همراه است به این کاهش قیمت ها دامن زده است .

 

به گزارش استیل پدیا، پیشنهادها برای شمش چینی با ضخامت 120 تا 130 میلیمتر به مانیل به 258 تا 260 دلار CFR بود که این قیمت در یک هفته قبل 263 دلار CFR بود . یک تاجر از اهالی مانیل گفت: این پیشنهادهای پائین از سوی تجار مطرح چینی برای از سر گیری فروش ها ارائه شده است .  

 

او افزود: آنها تنها خواهان این هستند که معاملاتی داشته باشند و امیدوارند کاهش بیشتر قیمت ها در ماه آینده اتفاق بیافتد . او عنوان می کند که این قیمت ها تحت تأثیر شرایط واقعی بازار نیست .

 

یک تاجر دیگر گفت: شمش با ضخامت 150 میلیمتر چین قبلاً در تایلند با قیمت 250 دلار CFR سفارش داده می شد . یک معامله برای همین سایز شمش با قیمت 249 دلار CFR کوسیچنگ (Ko Sichang) تایلند منعقد شده است .  

 

یک تاجر تایلندی گفت: یک خریدار به او گفته در اواسط نوامبر 100 تن شمش از روسیه با قیمت 245 دلار CIF  کوسیچنگ سفارش داده است . تجار این قیمت از سوی روسیه را خیلی پائین ارزیابی کرده اند.

 

بازار وارداتی ویتنام آرام گزارش شده است. موجودی بازار فراوان است و مسؤلان ویتنامی برنامه ای برای افزایش موانع برای واردات شمش از چین دارند و امکان دارد این عوارض واردات در حدود 20 درصد افزایش یابد . آخرین پیشنهادهای شنیده شده برای شمش 150 میلیمتری چین 250 دلار  CFR بوده است .

 

به گفته منابع تجاری اندونزی: پیشنهادهای چین به این کشور برای شمش 150 میلیمتری 260 دلار CFR جاکارتا بود . یک تولیدکننده نورد گفت : حجم تقاضا برای شمش بدلیل تضعیف قیمت های داخلی میلگرد در اندونزی کاهش داشته است .  

 

قیمت شمش با ضخامت 120 تا 130 میلیمتر در شرق آسیا از 260 تا 265 دلار در هفته گذشته به 255 تا 260 دلار CFR کاهش یافت .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران