گزارش هفتگی سنگ آهن

کاهش تولید و محدود شدن تقاضا و قیمت ها

 کاهش تولید و محدود شدن تقاضا و قیمت ها

قیمت های سنگ آهن در هفته گذشته کمی کاهش یافت زیرا کارخانه ها میزان تولید را پائین آورده اند بعلاوه کاهش نقدینگی و ابهامات موجود در بازار میزان تقاضا را هم کاهش داده است .

 

به گزارش استیل پدیا، سنگ آهن فاین 62 درصد 25 , 1 دلار کاهش یافت و به 05 , 44 دلار CFR چین رسید در حالیکه مرجع شاخص فولاد قیمت این گرید سنگ آهن را در اوخر هفته 50 , 1 دلار کمتر یعنی 50 , 43 دلار CFR تیانجین ارزیابی نمود . هر دو شاخص کاهشی تاریخی در طول هفته را نشان دادند .  

 

با آغاز زمستان در شمال چین ، فعالیت های زیر بنائی و ساخت و ساز و تقاضا برای سنگ آهن و فولاد همگی با رکود مواجه شده اند . حتی کارخانه ها هم که با فرارسیدن پایان سال  می خواستند خرید کنند و عجله داشتند برای تسویه بدهی های خود به بانک ها بتوانند وام بگیرند از خرید منصرف شده اند .

 

در حالیکه قیمت های مواد اولیه زودتر از قیمت های فولاد کاهش یافته اما شرایط هنوز منفی است ، کارخانه ها نیز سیاست انتظار را اتخاذ کرده و موجودی انبارها را در سطح پائین حفظ کرده اند. با توجه به این شرایط و سایه ابهام بر تصمیمات آینده کارخانه ها ترجیح می دهند نیازهای خود را از بنادر تأمین نمایند یعنی جائی که محموله های کوچک تر در زمان کوتاه تر فراهم می شود .  

 

براساس گزارشات اخیر منابع صنعتی : با وجودی که تقاضا برای موجودی بنادر زیاد است اما حجم موجودی در بنادر چین هم در حدود 59 , 2 میلیون تن افزایش یافته و به 71 , 89 میلیون تن رسیده است .

 

قیمت های شمش هم در چین 20 یوآن کاهش یافت و به 540 , 1 یوآن (95 , 240 دلار ) رسید البته به دلیل تضعیف بازار، عرضه شمش از شهر تانگشان (Tangshan) واقع در استان هبی (Hebei) محدود شده ولی این اقدام هنوز تأثیری بر قیمت های فولاد نداشته است .   


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران