رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد

ایمیدرو هیچ نقشی در واگذاری آلومینیوم المهدی ندارد

ایمیدرو هیچ نقشی در واگذاری آلومینیوم المهدی ندارد

رئیس هیات عامل ایمیدرو مسوول واگذاری آلومینیوم المهدی را سازمان خصوصی‌سازی دانست و گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن هیچ نقشی در نحوه واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی ندارد.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان با بیان اینکه مزایده المهدی طبق قانون سازمان خصوصی‌ سازی برای در حال واگذاری است، گفت: ایمیدرو به مزایده المهدی کاری ندارد و در جریان جزئیات واگذاری قرار نمی‌گیرد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: معمولا بر اساس قانون سازمان خصوصی‌ سازی، هر شرکتی بخواهد واگذار شود، اول به صورت امانت در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و زمانی که برای سهام آن متقاضی خریدار پیدا شد، خصوص ی‌سازی تصمیم نهایی را می‌گیرد.

 

او با بیان اینکه این مسوولیت را وزارت صنعت به این سازمان محول کرده است، گفت: بر اساس آخرین نامه‌ای که به ایمیدرو داده شده، اعلام کرده‌اند که هیات واگذاری موضوع را تصویب کرده و ایمیدرو باید کارخانه را تحویل دهد و هیات مدیره شرکت نیز هفته گذشته، کارخانه را با حضور مسوولان سازمان خصوصی سازی و خریدار صورت جلسه کردند و واگذاری‌ صورت گرفته است.

 اخیرا شبهاتی درباره نحوه واگذاری و قیمت‌ گذاری این شرکت در جریان مزایده مطرح شده تا جایی که چندی پیش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مدعی شد آلومنیوم المهدی بدون مزایده به قیمت830 میلیارد تومان، زیر قیمت درحال واگذاری است.

 

شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال هرمزگان یکی از بزرگترین صنایع کشور است که این کارخانه یک خط تولید 110هزار تنی و 235 هزار تنی آلومینیوم را دارد که اولی به طور کامل و دومی با 50 درصد ظرفیت در حال تولید است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران