کرباسیان خبر داد

تأمین ۱.۸میلیارد یورو اعتبار ۷طرح فولادی پس از ۴روز مذاکرات سخت با چین

تأمین ۱.۸میلیارد یورو اعتبار ۷طرح فولادی پس از ۴روز مذاکرات سخت با چین

معاون وزیر صنعت از تأمین اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورویی برای ۷ طرح فولادی خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان در رابطه با جزئیات نتایح سفر اخیر هیئت ایمیدرو به چین به منظور تعیین تکلیف هفت طرح فولادی اظهار داشت: در این سفر مدیران شرکت فولاد نی‌ریز، فولاد شادگان، و شرکت ملی فولاد به همراه مدیر سرمایه‌گذاری ایمیدرو حضور داشتند که پس از مذاکرات سخت چهار روزه توانستیم در حوزه ماشین‌آلات و قیمت فولاد کارخانجات به نتایجی دست پیدا کنیم.

 

وی با اینکه دربخش ماشین‌ آلات توافق شد ماشین‌ آلات اصلی کارخانه‌های فولاد اروپایی و چینی باشد، افزود: در مورد قیمت فولاد کارخانجات هم به تفاهماتی رسیدیم اما به نظر خودمان کافی نبود.

 

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به سفر یکی از شرکت های مطرح چینی به کشور در مورد طرح‌های فولادی، گفت: در جلسه چند ساعته‌ای که روز شنبه با مسئولان چینی داشتیم پیشنهادات خوبی در مورد نهایی کردن قرارداد میان دو شرکت فولاد شادگان و نی‌ریز مطرح شد که در نهایت قرار شد مبنای این تفاهمنامه برای پنج طرح فولادی دیگر نیز به کار گرفته شود. 

 

کرباسیان افزود: با تفاهم‌‌های انجام شده با طرف چینی پیش‌بینی می‌کنیم که این 7 طرح فولادی در اسرع وقت به نتایج مناسب دست پیدا کند. 

 

معاون وزیر صنعت در رابطه با تامین مالی 7 طرح فولادی نیز تصریح کرد: خوشبختانه ال سی هفت طرح فولادی در بانک صنعت و معدن انجام شده است دو تا از پروژه‌های دیگر هم از لحاظ عملیاتی شدن و گشایش ال سی مشکل داشتند که خوشبختانه موانع آنها هم برطرف شده است.

 

کرباسیان افزود: در مجموع یک میلیارد و 800 میلیون یورو برای 7 طرح فولادی تأمین اعتبار انجام شده است. 

 

وی درباره طرح های آهن اسفنجی که قرار بود امسال دو طرح آن عملیاتی شود ،گفت: خوشبختانه یک جلسه چهار ساعته برای تعیین تکلیف این مسئله برگزار شد و در نهایت قرار شده است پیمانکارطرح آهن اسفنجی ایرانیان باشند اما تامین کالای آن توسط یک شرکت آلمانی صورت می‌گیرد. 

 

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اعلام اینکه بخش آهن اسفنجی فولاد شادگان در سه ماهه چهارم امسال و آهن اسفنجی سپیددشت در سه ماهه سوم امسال به بهره‌ برداری خواهد رسید، تصریح کرد: سایر 5 طرح دیگر نیز به ترتیب در نیمه اول و دوم سال آینده به بهره‌ برداری می‌رسند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران