چه عاملی قیمت سنگ آهن را بالا نگه میدارد؟

چه عاملی قیمت سنگ آهن را بالا نگه میدارد؟

تمایل برخی کارخانه های فولاد چین به افزایش تولید با هدف کاهش هزینه های عملیاتی، دلیل افزایش تقاضا و پشتیبانی از قیمت سنگ آهن است. آنها با این اقدام خود در تلاشند حاشیه سود بیشتری به دست بیاورند.

 

به گزارش استیل پدیا، قیمت سنگ آهن تحویل ماه ژانویه در بورس کالای دالیان با 0.3 درصد افت همراه شد و به 61.24 دلار بر تن (390.5 یوآن) بالغ شد. افت قیمت فولاد، تولید کنندگان این محصول را با ضرر مواجه ساخته و تقاضای سنگ آهن را کمتر کرده است.

 
در ماه سپتامبر، معمولا نیاز چین به فولاد، به اوج خود میرسد زیرا ساخت و ساز پس از رکود تابستانی خود، رونق میگیرد. اما افت رشد اقتصادی چین، فعالیتهای صنعتی را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

 
هر چند در کوتاه مدت، انتظار میرود برخی کارخانه های فولاد خرید سنگ آهن خود را افزایش داده و ذخایر خود را پیش از تعطیلی یک هفته ای اوایل اکتبر، پر کنند.

 
میلگرد برای تحویل در ماه ژانویه در بورس شانگهای پس از 1.1 درصد کاهش قیمت، به بهای 1904 یوآن بر تن رسید.

 
قیمت سنگ آهن 62 درصد برای تحویل فوری در بندر تیانجین چین با 0.5 درصد افزایش در روز جمعه، به قیمت 57.10 دلار بر تن رسیده است.

 
افزایش قیمت سنگ آهن، به دلیل تمایل کارخانه ها به افزایش تولید و کاهش هزینه های عملیاتی است که منجر شده است تقاضا برای سنگ آهن افزایش یابد.

 
قیمت سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگداوی چین، با 0.56 درصد افزایش برابر 57.69 دلار بر تن اعلام شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران