محمد رضا نعمت زاده عنوان کرد

گسترش همکاری معدنی و صنعتی ایران و نیجریه

گسترش همکاری معدنی و صنعتی ایران و نیجریه

وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجریه، بر تعمیق روابط و گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های معدنی و صنعتی تاکید کردند.

 

به گزارش استیل پدیا، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با حمید وتچیانا عمر گفت: ما آمادگی کامل داریم که در زمینه اکتشاف و بهره‌برداری مشترک با شرکت‌های خصوصی کشور نیجریه فعالیت کنیم و بخش خصوصی توانمند در زمینه معدن با کمک بخش دولتی نظیر «ایمیدرو» و سازمان‌ زمین‌شناسی همکاری‌ها را به پیش خواهند برد.

 

نعمت‌زاده افزود: هدف ما این است که فعالیت‌های ماندگار و با صرفه اقتصادی را با کمک هم انجام دهیم. وی اضافه کرد: اصولا دیدگاه ما نسبت به کشورهای آفریقایی و نیز کشور شما این است که هر آنچه را که می‌دانیم، در اختیارتان بگذاریم و درست است که باید فعالیت‌ سودآور و اقتصادی باشد ولی هدف، تاکید بیشتر بر همکاری است.

 

نعمت‌ زاده ادامه داد: اگر علاقه‌مند به همکاری هستید، می‌توانیم در زمینه اکتشاف، تولید و بهره‌برداری هم به توافق دست پیدا کنیم. همکاری در زمینه اکتشافات طلا و مس، تکنولوژی، ماشین‌آلات، تولید، سرمایه‌گذاری، فروش و ساخت کارخانه خودروسازی در نیجریه مورد بررسی قرار گرفت.

 

همچنین، بهره‌ برداری از معادن طلا و مس در کشور نیجریه و انتقال تکنولوژی در زمینه‌های صنعتی به آن کشور، صنایع لبنی و ساخت و انتقال خط تولید و ماشین‌آلات، مصالح ساختمانی و ساخت و تولید و انتقال خط تولید به آن کشور، ساخت قطعات پلاستیکی برای مصارف خانگی و صنعتی و تامین مواد اولیه از ایران، ساخت کارخانه کولر آبی در کشور نیجریه و نیز همکاری‌ در زمینه تجهیز و آموزش آزمایشگاه زمین‌ شناسی نیجریه از سوی ایران از دیگر زمینه‌هایی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای گسترش همکاری‌ها با آن کشور بر آنها تاکید کرد.

 

حمید وتچیانا عمر، وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجریه با تشکر از دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: روابط دو کشور در حال رشد است. وی با تاکید بر همکاری‌های زمین‌ شناسی، خواستار گسترش روابط صنعتی و معدنی شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران