چشم انداز تاریک صنعت فولاد چین

چشم انداز تاریک صنعت فولاد چین

از اوایل ماه سپتامبر تولید روزانه فولاد خام چین به روند نزولی خود ادامه داد.

 

به گزارش استیل پدیا، با اینکه در میان افزایش موجودی، تقاضای ضعیف بازار و ثبت قیمت های پایین چشم انداز صنعت فولاد تاریک باقی مانده است در اوایل سپتامبر نیز تولید روزانه فولاد خام چین به کاهش خود ادامه داده است.

 
کارخانه های ذوب عضو انجمن آهن و فولاد چین(Cisa) طی دهه اول ماه سپتامبر به طور میانگین روزانه 1.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرده اند که نسبت به دهه پایانی ماه اوت 1.4 درصد کاهش یافته است.

 
کارخانه های ذوب عضو انجمن آهن و فولاد چین که اغلب فولاد سازان متوسط و بزرگ هستند مسئول تولید حدود 80 درصد از تولید کلی فولاد خام این کشور هستند.

 
به دلیل اقدامات کنترلی از سوی پکن جهت برگزاری رژه نظامی در پایتخت ،انتظار می رفت که طی روزهای ابتدائی ماه سپتامبر میزان تولید فولاد کاهش یابد.با این وجود بازهم کارخانه های ذوب برای فروش تولیدات خود در فصل اوج تقاضای بازار باهم رقابت می کنند.

 
قیمت میلگرد شرق چین 2000 تا2040 یوان معادل 314 تا 321 دلار در هر تن بود که نسبت به اواخر ماه گذشته بین 20 تا 50 یوان کاهش یافته است.قیمت ها از ابتدای سال جاری بیش از یک چهارم کاهش یافته است.

 
موجودی فولاد کارخانه های ذوب عضو انجمن آهن و فولاد چین بیش از 16 میلیون تن بوده است که 5.6 درصد بیشتر از سطح تولیدات در 31 اوت است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران