صادرات ‌ 13 میلیارد دلاری فولاد ترکیه

صادرات ‌ 13 میلیارد دلاری فولاد ترکیه

ارزش صادرات فولاد ترکیه در سال 2014 به 13.2 میلیارد دلار رسید. این در حالی است که بخش اعظم فولاد این کشور با استفاده از قراضه آهن وارداتی تامین شده است.

 

به گزارش استیل پدیا،‌ این کشور 70درصد از فولاد خود را با استفاده از آهن قراضه‌ای تامین می‌کند که از کشورهای دیگر وارد می‌شود. با این حال نقطه اصلی صادرات تولیدات فولاد این کشور در سال گذشته میلادی، خاورمیانه بود به‌ طوری که شرکت‌های این کشور توانستند 5/ 36 درصد از تولیدات خود را روانه بازارهای این نقطه از جهان کنند.

 

پس از آن اروپا سهم 3/ 21 درصدی از خرید تولیدات فولادی ترکیه دارد. تولیدات فولاد ترکیه به 180 کشور دنیا صادر می‌شود. در بین محصولات صادراتی فولاد ترکیه محصولات طویل با سهم 5/ 62 درصدی بالاترین جایگاه را دارند و پس از آن محصولات تخت با سهم 5/ 13 درصدی،‌ لوله‌های فولادی با سهم 2/ 11 درصدی در مکان دوم و سوم قرار گرفتند.

 

فولاد‌ سازان ترکیه 4/ 3 درصد از صادرات را به بیلت و اسلب(انواع شمش) اختصاص دادند. 3/ 9درصد از صادرات ترکیه نیز مربوط به محصولات دیگر فولادی است. ترکیه در حال حاضر با تولید 34 میلیون تنی فولاد خام در رتبه هشتم تولید کنندگان فولاد جهان قرار گرفته در حالی که در سال 2000 هفدهمین تولید کننده این محصول محسوب می‌شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران